Firma PPG zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo na atrakcyjność samochodu wpływa jego kolor. Stąd – nowa, dostosowana do obecnych tendencji paleta barw zaprezentowana podczas Automotive Color Trend Show.
Koncern PPG, a konkretnie jego dział zajmujący się pokryciami do zastosowania w motoryzacji – Automotive OEM Coatings – zaprezentował po raz kolejny na corocznym Automotive Color Trend Show nowy zestaw propozycji kolorystycznych dla karoserii samochodowych, nazwany „Expression”. Stworzony on został na podstawie informacji o tendencjach kolorystycznych, otrzymanych od wielu innych wyspecjalizowanych gałęzi PPG, z którmi Automotive OEM Coatings ściśle współpracuje. Zasięgnięto języka o tym, jakie kolory cieszą się szczególnym zainteresowaniem między innymi w przypadku pokryć na telefony komórkowe, laptopy, sprzęt gospodarstwa domowego, wnętrza, fasady, samoloty, statki oraz ciężki sprzęt.
PPG nie bagatelizuje kwestii doboru barw swoich produktów. Jak mówi bowiem Jane Harrington, manager firmy zajmująca się stylistyką kolorystyczną, „kolor to jeden z najbardziej podstawowych środków ludzkiej ekspresji”. Na kształt najnowszej palety barw działu pokryć motoryzacyjnych wpływ miała, prócz wskaźników popularności poszczególnych kolorów wśród klientów, także kultura, przyroda, moda, wytyczne dekoratorów wnętrz, media oraz nowe technologie wytwarzania barwników.
Nowa paleta proponowana przez PPG projektantom samochodów na lata 2014-2015 obejmuje 70 odcieni. Wśród nich znalazły się takie kolory jak Goldeluxe – srebrny domieszkowany złotem, White Nougat – lekko lśniąca, kremowa biel, Muddy Water – brąz z efektem perłowego blasku, Grape Spritz – niebieski rozjaśniony purpurowym połyskiem oraz Pot O’Gold – jasna zieleń z odrobiną złota.
źródło: PPG