a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweMercedes-AMG Petronas – sezon 2018 znów z Axaltą

Mercedes-AMG Petronas – sezon 2018 znów z Axaltą

Zespół Mercedes-AMG Petronas rozpoczyna kolejny sezon Formuły 1 u boku swego wiernego dostawcy lakierów, Axalta Coating Systems. Partner, wraz ze swoją marką Spies Hecker, odpowiada za wygląd tegorocznego bolidu zespołu – modelu Mercedes-AMG F1 W09 EQ Power+.

Mercedes-AMG Petronas Axalta Coating Systems Spies Hecker

Fot. arch. Axalta Coating Systems

Axalta jest związana z Formułą 1 już od wielu lat. Współpraca z zespołami z USA, Europy, Azji i Ameryki Południowej była dla firmy okazją do zaprezentowania swoich najnowszych technologii i innowacji produktowych.

Obecnie od kilku lat firma wspiera zespół Mercedes-AMG Petronas. Bolid Mercedes-AMG F1 W09 EQ Power+ na tegoroczny sezon Formuły 1 to przede wszystkim popis możliwości lakierów Spies Hecker. Zastosowane produkty są lekkie, wytrzymałe i wysokiej jakości, co jest bardzo ważne, biorąc pod uwagę bardzo trudne warunki na trasie.

Lakiery te są również doskonale dostosowane do pracy w warsztacie, mimo że ten w Brackley w Wielkiej Brytanii należący do Mercedes-AMG Petronas Motorsport działa w nieco inny sposób niż tradycyjne warsztaty lakiernicze. Jak wyjaśnia Andrew Moody, szef działu Paint and Graphics w Mercedes-AMG Petronas Motorsport, tutaj po prostu od początku sezonu wiadomo, jakich dokładnie kolorów będzie się używać przez następne miesiące.

Ozdobą pojazdu jest piękny odcień Stirling Silver, nazwany tak na cześć sira Stirlinga Mossa, legendarnego kierowcy Formuły 1 w zespole Mercedesa. W sumie na tegorocznym bolidzie pojawiły się cztery dodatkowe srebrne tony, które nie są dostępne komercyjnie. Jak mówi Andrew Moody, w warsztacie musi być pod ręką w każdej chwili około 100 komponentów, do tego dochodzi problem ze skalą – miesza się Stirling Silver w partiach 12-litrowych, co w tradycyjnej lakierni byłoby absurdalne.

I choć bolid wygląda pięknie, Moody podkreśla, że w tym wypadku liczy się przede wszystkim lekkość i aerodynamika. Akceptowana tolerancja grubości powłoki dla części aerodynamicznych może wynosić zaledwie 0,3 mm. Dla większości renowatorów to bardzo, bardzo mało. Dzięki lekkim produktom i profesjonalnej aplikacji tegoroczny pojazd Mercedes-AMG Petronas jest jednak bardzo szybki i może ruszać po kolejne trofea.

Źródło: Axalta Coating Systems