PPG Industries otrzymało nagrodę Marketing Leadership Award magazynu "Building Design + Construction" za reklamę promującą przyjazne środowisku materiały dostarczone przez firmę przy budowie biblioteki Appaloosa Branch Library w Scottsdale w Stanach Zjednoczonych.
Nagrodzony folder reklamowy zatytułowany Unexpected Angle dotyczy powłoki DURANAR VARI-Cool oraz szkieł ATLANTICA i SOLARBAN, wykorzystanych w projekcie budynku biblioteki.
Naniesiona na metalowy siding powłoka zawiera pigmenty odbijające promienie podczerwone, co zapobiega nadmiernemu nagrzewaniu się, pozwala zmniejszyć koszty związane z klimatyzacją i przyczynia się do redukcji efektu miejskiej wyspy ciepła. Ponadto farba efektownie się prezentuje, co jest zasługą barwników załamujących promienie świetlne – jej kolor różni w zależności od kąta, pod jakim się na nią patrzy.
Zdolność odbijania podczerwieni mają także wymienione szkła zastosowane przy budowie. 70% promieniowania podczerwonego docierającego do ich powierzchni zostaje odbita, podczas gdy światło widzialne przechodzi w 54%. Pozwala to ograniczyć koszt oświetlenia, zaś wnętrze biblioteki jest przyjaznym środowiskiem do czytania, nauki i dyskusji.
Przyjazne środowisku rozwiązania, wśród których znalazły się propozycje PPG, sprawiły że budynek Appaloosa Branch Library zyskał uznanie w środowisku budowlanym i zdobył kilka prestiżowych wyróżnień.
Nagroda Marketing Leadership Award przyznawana jest przez magazyn BD+C kampaniom reklamowym o wyjątkowej kreatywności i sile przekazu. Zwycięzcy wyłonieni zostali przez niezależne jury, w skład którego wchodzą architekci i specjaliści przemysłu budowlanego.
Źródło: PPG