Lakiery HMG Paints zostały wykorzystane do renowacji ikonicznego bolidu Team Lotus Chassis nr 5 z lat 70. Kierujący nim wówczas Emerson Fittipaldi zdobył tytuł najmłodszego Mistrza Świata w historii.
Prace renowacyjne zostały przeprowadzone z wielką dbałością o zachowanie oryginalnego charakteru pojazdu. Przede wszystkim dotyczyło to nadwozia samonośnego, na którym wykorzystano lakiery analogiczne do tych z lat 70., zachowano również oryginalną karoserię i tylne skrzydło. Kształt bolidu z czasów jego świetności odtworzono według projektów pojazdu oraz wskazówek członków zespołu Team Lotus z tamtego okresu.
Dzięki uprzejmości HMG Paints na bolidzie pojawił się również legendarny czarno-złoty wzór, wykonany przy użyciu lakierów celulozowych, jak w przypadku oryginalnego pojazdu. Odnowiony pojazd zaprezentowano podczas prestiżowego wyścigu Amelia Island Concourse na Florydzie Fittipaldiemu, który w pełni zaakceptował odtworzony kształt bolidu.
Zbudowany na bazie typu 4. nadwozia samonośnego 72, pojazd powstał w roku 1970 i został numerem 5. Emerson Fittipaldi jeździł nim w wyścigach Formuły 1 w latach 1970-1973, w roku 1970 wygrał Grand Prix Stanów Zjednoczonych, zapewniając zespołowi Lotus drugi wielki sukces obok pośmiertnego Mistrzostwa Świata Jochena Rindta. W roku 1972 Emerson sam został Mistrzem Świata, w dodatku najmłodszym w historii.
Dobrą passę przerwał jednak w roku 1973 poważny wypadek na torze w Zandvoort, podczas kwalifikacji do holenderskiego Grand Prix. Wrak bolidu jakimś cudem pozostał w magazynach zespołu Lotus przez 40 lat, aż do roku 2013, kiedy podjęto decyzję o jego odbudowie.
Źródło: HMG Paints