Dobra passa koncernu Jotun trwa. Zgodnie z dokonanym właśnie podsumowaniem pierwszych ośmiu miesięcy 2013, dochody firmy zwiększyły się w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku o 6%. Zysk operacyjny natomiast skoczył w górę o 18%.
Tegoroczny sukces firmy Jotun to przede wszystkim zasługa doskonałych wyników sprzedaży farb na Bliskim Wschodzie i w Środkowej Azji. W ostatnich miesiącach koncern wkroczył na nowe rynki – do Bangladeszu, Birmy i Maroko. Pomogły również stabilne ceny surowców oraz sprawne zarządzanie asortymentem.
Wysokie dochody przynoszą wszystkie sektory z wyjątkiem Marine Coatings – powłok dla przemysłu morskiego. Jest to spowodowane mniejszą liczbą budowanych statków w ostatnim czasie i prawdopodobnie zmiana na lepsze nie nastąpi zbyt szybko.
Wszystko wskazuje więc na to, że osiągnięte w roku 2013 wyniki będą równie znakomite, co w roku poprzednim. Firma nie spoczywa jednak na laurach i zarobione środki inwestuje w nowe przedsięwzięcia – od stycznia do sierpnia tego roku przeznaczyła na ten cel prawie 500 mln koron norweskich. W ten sposób powstały między innymi nowe zakłady produkcyjne w Rosji, Brazylii oraz Chinach.
Szczegóły na stronie Jotun.
Źródło: Jotun