Jeden z największych koncernów produkujących farby doczekał się ważnej nagrody od firmy Frost & Sullivan. Został doceniony za swoje zaangażowanie w cyfrową transformację.
Eksperci Frost & Sullivan przeanalizowali cyfrową transformację w branży farb i powłok. Na podstawie wyników analizy przyznali nagrodę 2023 Global Company of the Year koncernowi AkzoNobel.
Znaczne inwestycje w cyfrową transformację
Jak podkreśla Frost & Sullivan, AkzoNobel bezustannie poszukuje sposobów, by udoskonalić swoją działalność przy wsparciu technologii cyfrowych – m.in. współpracując z takimi gigantami jak Microsoft. Jest również jednym z pierwszych producentów, który wykorzystał drony do zautomatyzowanej aplikacji farb. Zgodnie ze słowami Christeeny Thomas, globalnej dyrektorki ds. programu w dziale Chemicals, Materials & Nutrition Frost & Sullivan:
Dzięki rozległej sieci obiektów, w tym fabryk oraz ośrodków rozwojowo-badawczych, operacyjnych, sprzedażowych, marketingowych i dystrybucyjnych AkzoNobel stworzył dla siebie niszę jako marka ciesząca się zaufaniem klientów. To pierwsza firma w branży, która zainwestowała znaczne środki w cyfrową transformację całej swojej organizacji.
Frost & Sullivan zwraca uwagę na wykorzystanie przez AkzoNobel rzeczywistości rozszerzonej (m.in. do szkoleń w zakresie farb lotniczych i lakierów samochodowych), a także holistyczne podejście do cyfrowej transformacji reprezentowane przez koncern. Firma kładzie nacisk na szkolenie w tym obszarze swoich pracowników oraz organizuje coroczny konkurs Paint the Future, wspierając rozwój innowacyjnych pomysłów. Wreszcie – konsekwentnie wykorzystuje technologie cyfrowe do automatyzacji swojej produkcji oraz w procesach aplikacji farb i powłok.
Nagroda za innowację i rozwój
Każdego roku Frost & Sullivan przyznaje nagrody Company of the Year, aby docenić przedsiębiorstwa wyróżniające się z punktu widzenia strategii rozwoju oraz implementacji w swoim obszarze działań. Statuetki przyznawane są za wysoki poziom innowacji oraz w konsekwencji pozycję lidera pod względem wartości konsumenckiej oraz stopnia penetracji rynku.
Źródło: Frost & Sullivan