REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Farby dekoracyjne w Polsce w 2021: nadal wzrosty

To kolejny rok, kiedy branża farb dekoracyjnych w Polsce zanotowała wzrosty – donosi Polski Związek Producentów Farb i Klejów. Zgodnie z komunikatem Związku sprzedaż w roku 2021 wzrosła o 3,2% w stosunku do roku poprzedniego.

farby dekoracyjne w Polsce 2021

Fot. bartekhdd / pixabay.com

Wartość sprzedaży farb dekoracyjnych – stanowiących największy segment rynku – wzrosła r/r o 3,2%, do ponad 2,4 mld PLN w 2021 r*. Dynamika ta była nieco niższa w porównaniu z rokiem 2021, kiedy to wynosiła 6,2%. Jednak zgodnie z przewidywaniami nastąpiła pewna korekta po dużym boomie remontowym w czasie całkowitego lockdownu.

Zmniejszył się także wolumen sprzedanych farb liczony w litrach – o minus 2,3% w 2021 r. (w 2020 r. było to plus 3,4%). Ze względu na rosnący koszt surowców mogła nieco spaść marżowość farb dekoracyjnych.

Mniej remontów, problemy z surowcami

Na wyniki branży farb dekoracyjnych w Polsce w roku 2021 wpłynęły dwa czynniki. Po pierwsze Polacy w 2021 r. mniej się izolowali i rzadziej remontowali swoje mieszkania czy domy na działkach. Po drugie w 2021 r. branża mierzyła się z niespotykanymi problemami na rynku surowcowym.

Cały rok to sukcesywny wzrost cen surowców stosowanych do produkcji chemii budowlanej. Spowodowane to było ograniczoną ich dostępnością, wynikającą m.in. ze znacznie zwiększonego popytu w Chinach. Dodatkowo spadła dostępność kontenerów, które z powodu COVID-19 znalazły się w różnych częściach świata. Przerwane łańcuchy dostaw i wzrost kosztów transportu morskiego mogły wpłynąć na marżowość biznesu.

Co dalej?

Wyzwaniem dla farb dekoracyjnych może okazać się rok 2022 oraz kolejne lata. Nie wiemy, kiedy i jak potoczy się wojna za wschodnią granicą

– komentuje Bartłomiej Ślązak, dyrektor zarządzający PZPFiK. Można natomiast założyć, że wraz z końcem konfliktu i ewentualnym pojawieniem się tzw. planu Marshalla dla Ukrainy polska branża budowlana może pozyskać wiele kontraktów.

Źródło: PZPFiK

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA