REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Europejscy producenci o tym, jaki będzie rok 2021

Po pełnym wyzwań pandemicznym roku 2020 wszyscy zastanawiamy się, co przyniesie rok obecny. Portal European Coatings postanowił o to zapytać dyrektorów firm farbiarskich z różnych zakątków Europy.

europejscy producenci rok 2021

Fot. Tumisu / pixabay.com

Jak zauważa portal, choć wybuch pandemii wzbudził obawy, że z biznesowego punktu widzenia w 2020 roku czeka nas katastrofa, rok okazał się stosunkowo udany – zwłaszcza dla producentów farb dekoracyjnych i architektonicznych. W gorszym położeniu znaleźli się wytwórcy farb przemysłowych i lakierów samochodowych.

Obecnie, przy wciąż trwającej pandemii, trudno przewidzieć rozwój wydarzeń na najbliższe miesiące. Mimo trudności producenci patrzą jednak w przyszłość z pewnym optymizmem. Wielu z nich wykorzystało miniony rok, by przetestować nowe sposoby działania, umocnić swój biznes i pozostać konkurencyjnym na rynku.

Ambitne plany i nowe ścieżki rozwoju

Wśród przepytanych przez portal European Coatings znalazła się między innymi Joanna Wróbel-Lipa – wiceprezes zarządu i dyrektor ds. sprzedaży w firmie Śnieżka. Poinformowała ona, że mimo pandemicznego okresu firma nie zwalnia tempa i aktywnie się rozwija – na przełomie roku 2021 i 2022 ma zostać otwarte nowe centrum logistyczne, które będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w branży farbiarskiej na świecie.

Andrea Berghofer, dyrektor generalna austriackiego Adler-Werk Lackfabrik, podkreśla, że wiele zależy od tego, jak szybko uda się pokonać wirusa, ale także – przywrócić gospodarkę do pionu po tym trudnym okresie. Firma Adler liczy na możliwości, jakie daje transformacja cyfrowa oraz związane z nią innowacje.

O nowych ścieżkach rozwoju mówi również Paula Salastie, dyrektor generalna fińskiej firmy Teknos. Jej zdaniem pandemia sprawi, że jeszcze bardziej na znaczeniu zyskają rozwiązania wpisujące się w idee zrównoważonego rozwoju.

Firma Hempel zamierza skupić się na realizacji swojej nowej, ambitnej strategii rozwoju do roku 2025. Jak donosi dyrektor generalny Lars Petersson, w tym celu koncern stawia przede wszystkim na intensywną rozbudowę swojego oddziału farb morskich.

Dobry plan i dbałość o klientów

André Vieira de Castro stojący na czele portugalskiego Argacol – Tintas e Vernizes podkreśla, że w roku 2021 kluczowy będzie dobry plan. Przemyślany sposób gospodarowania pomocą finansową i mądre wykorzystanie zapotrzebowania na farby pozwolą przetrwać kryzysowy czas.

John Falder, dyrektor zarządzający brytyjskiego HMG Paints, zwraca też uwagę na dodatkową niepewność związaną z Brexitem. Liczy jednak, że ugruntowane łańcuchy dostaw i współprace z klientami zapewnią sprawne funkcjonowanie biznesu w roku 2021 i później.

Także Vitex Group z Grecji zamierza przetrwać trudny czas, w centrum uwagi stawiając klientów. Jak mówi dyrektor generalny Armodios Yannidis, firma planuje jeszcze bardziej dbać o ich potrzeby, równocześnie budując bezpieczniejszą i bardziej zrównoważoną przyszłość, a także przykładać dużą wagę do bezpieczeństwa pracowników oraz ich rodzin.

Będzie ciężko, ale…

Nieco mniej optymistycznie brzmi głos Gérarda Zollera, dyrektora grupy Peintures Robin z Luksemburga. Jego zdaniem rok 2021 będzie jeszcze trudniejszy niż 2020, zaś wiele firm z branży nie przetrwa kryzysu. Z powodu trudnych warunków czeka nas wyraźny wzrost cen.

Również Klaus Meffert, prezes zarządu niemieckiego Meffert AG Farbwerke, przyznaje, że pandemia mocno dotknęła firmę i potrzeba czasu, by wrócić do normalności. Dostrzega jednak i dobre strony minionego kryzysowego roku – zahartował on producentów i dodał sił do dalszej walki.

Źródło: european-coatings.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA