E-powłoka Aerocron od PPG została zakwalifikowana przez wytwórcę samolotów Dassault Aviation do stosowania na częściach strukturalnych do ochrony przed korozją. Dzięki temu wolny od chromu podkład PPG może być wykorzystywany przez podwykonawców Dassault przy produkcji elementów samolotu.
Jak mówi Daniel Bencun, manager segmentu powłok lotniczych na rejon Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki PPG, Dassault słynie z tego, że stawia na innowacje. Wybór powłoki Aerocron jest tego potwierdzeniem, bowiem oferowany przez PPG podkład to nowoczesny wodorozcieńczalny produkt, który nie zawiera chromu i nie emituje szkodliwych substancji.
W procesie elektropowlekania metalowe części są zanurzane w naładowanej elektrycznie farbie. W porównaniu z tradycyjnym, natryskowym nanoszeniem podkładu, technologia ta jest bardziej efektywna i bezpieczniejsza, zapewnia lepszą ochronę przed korozją, a także mniejszą końcową wagę powłoki, co gwarantuje niższe zużycie paliwa przez samolot. Różnica w masie jest wyraźna – dla części płaskich wynosi ok. 30%, dla bardziej złożonych kształtów nawet do 75%.
Linia elektropowlekania może być całkowicie zautomatyzowana, a cała aplikacja wraz z sieciowaniem trwa zaledwie dwie godziny, podczas gdy w przypadku tradycyjnych powłok proces ten trwa nawet kilka dni. Ze względu na wszystkie te zalety zainteresowanie elektropowłokami szybko rośnie. Dlatego też PPG spodziewa się, że do Dassault wkrótce dołączą inni wytwórcy samolotów OEM.
Źródło: PPG