Ferrari i PPG pracują razem nad nowym systemem lakierniczym, sieciowanym w niskich temperaturach. Został on opracowany we włoskim zakładzie PPG w Quattordio we współpracy z centrum rozwojowo-badawczym w Allison Park.

Fot. arch. Ferrari
W ramach współpracy wyprodukowano sześćdziesiąt jeden różnych lakierów bazowych w technologiach niskotemperaturowych. Łączono metaliczną warstwę bazową z pigmentowanym lakierem nawierzchniowym dostępnym w różnych stopniach połysku.
Jako bazę dla lakierów eksperci PPG opracowali dwuskładnikową żywicę Low Cure, która w połączeniu z nowym utwardzaczem dała lepszą odporność chemiczną i mechaniczną. Dodatkowo dzięki specjalnemu środkowi sieciującemu udało się zwiększyć hydrofobowość powłoki oraz zmniejszyć przepuszczalność wody.
Jedną z najważniejszych zalet nowego systemu jest jednak fakt, że do jego usieciowania wystarczy dużo niższa temperatura. Dzięki nowej technologii możliwe będzie zastosowanie w samochodach Ferrari nowych podłoży, produkcja będzie bardziej przyjazna środowisku oraz mniej kosztowna, zaś dopasowanie koloru – lepsze, ponieważ elementy z różnych tworzyw będzie można tą samą metodą.
Źródło: coatingsworld.com