Specjaliści Bayer opracowali nowe poliakrylanowe spoiwo do farb o bardzo niskiej zawartości LZO. Ma ono być stosowane jako składnik lakierów na duże pojazdy oraz maszyny rolnicze i konstrukcyjne. Nowość zostanie zaprezentowana jako Bayhydrol® A 2809 XP na targach European Coatings Show, które odbędą się w Norymberdze w dniach 19-21 marca.
Jak donoszą dumni technolodzy, ilość rozpuszczalnika, jakiej wymaga nowe spoiwo, jest o 70% mniejsza w porównaniu z poprzednią generacją produktów. Jest to więc niezwykle przyjazne dla środowiska rozwiązanie – zawartość LZO w formule do malowania natryskowego wynosi zaledwie 30 g/l. Oczywiście nie pociąga to za sobą spadku jakości farby – bazujące na Bayhydrol® A 2809 XP produkty lakiernicze są bardzo odporne na warunki atmosferyczne i na związki chemiczne. Wykazują także wysoki połysk, który można dodatkowo zwiększyć dzięki dodatkowi spoiwa poliuretanowego Bayhydrol® U XP 2766.
Nowy produkt ma stanowić bazę dla lakierów do pokrywania dużych pojazdów, w tym autobusów i pociągów, oraz maszyn rolniczych i budowlanych. Jest on bowiem przystosowany do specyficznych warunków utwardzania farb na tego typu obiektach (robi się to w temperaturze 60-80°C – dużo niższej niż dla zwykłych samochodów osobowych, ponieważ w tym przypadku jest to najbardziej efektywne rozwiązanie).
Nowe spoiwo będzie bohaterem obchodów z okazji 150. rocznicy powstania koncernu Bayer. Farbami na jego bazie pokryte zostaną elementy firmowego statku powietrznego, który, przyozdobiony logiem Bayer, wyruszyć ma w tym roku w rejs po całym świecie. Wśród odwiedzonych przez niego miejsc znajdą się Sydney, Johannesburg, Nowy Jork, Singapur, Tokio i Rio de Janeiro, zaś w Europie – Paryż, Barcelona, Mediolan, Rzym oraz kilka miast w Niemczech.
Źródło: Bayer