Na rynku w Chinach działa już ponad 10 000 producentów farb. By ułatwić im proces znajdowania surowców i technologii oraz współpracę z dostawcami, powstała platforma COATINGCAT.
COATINGCAT to cyfrowa platforma stworzona przez Covestro, BYK i Hexion, której przyświeca motto „Digital Future, Accelerating Your Innovation” [Cyfrowa Przyszłość, Motor dla Twojej Innowacji]. Według twórców jest ona odpowiedzią na aktualne trendy w Chinach, związane ze zrównoważonym rozwojem i cyfrową transformacją.
Największy rynek farb na świecie
W Chinach działa obecnie ponad 10 000 firm produkujących farby i powłoki – najwięcej na świecie. W 2020 roczna produkcja chińskiej branży farbiarskiej sięgnęła 24,59 mln ton – o 2,6% więcej rok-do-roku niż w 2019. Rynek więc wciąż rośnie.
Równocześnie kraj zadeklarował podjęcie wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju – do roku 2060 Chiny mają osiągnąć całkowitą neutralność węglową. Przemysł farb włączył się w tę inicjatywę, rozwijając przyjazne środowisku, niskoemisyjne technologie. Obecnie to również kwestia konkurencyjności na rynku. Wsparcie w ich rozwijaniu oferuje COATINGCAT.
W czym pomoże COATINGCAT?
Budując platformę, twórcy opierali się na swojej dogłębnej znajomości potrzeb lokalnych wytwórców farb. Cel? Stworzenie synergii w obrębie łańcucha dostaw oraz dostarczenie producentom cennej wiedzy i formuł do szybkiego rozwoju swoich produktów. Bez optymalizacji łańcucha dostaw trudno jest bowiem konkurować na tak dynamicznym rynku.
Cyfrowa platforma wpisuje się w silny trend digitalizacji, któremu sprzyja dodatkowo pandemia COVID-19. Reprezentanci branży farb dużo częściej obecnie szukają informacji o surowcach online – stało się to już normą. Nacisk na cyfryzację w przemyśle kładzie również przyjęty przez Chiny najnowszy plan pięcioletni.
Twórcy COATINGCAT podkreślają, że stworzona przez nich platforma ma inny charakter niż projekty z zakresu e-commerce. Powstała bowiem z myślą o profesjonalistach i oferuje zaawansowane wsparcie techniczne.
Jak to działa w praktyce?
Nowa platforma łączy więc za pośrednictwem internetu dostawców surowców i technologii z producentami farb. Propaguje w ten sposób dzielenie się wiedzą, wymianę technologiczną i współpracę biznesową wzdłuż łańcucha dostaw, pozwalając reagować na rynku szybciej i działać efektywniej.
Wśród opcji oferowanych przez COATINGCAT są m.in. wyspecjalizowane formuły, konsultacje, możliwość prośby o próbkę czy dostosowane rozwiązanie. Dostępne są formuły m.in. dla sektora samochodowego, kolejowego, autobusowego, sprzętu budowlanego, branży drzewnej i meblarskiej, budownictwa i innych. Wytwórcy farb mogą nie tylko wybierać z dostępnej oferty, ale również tworzyć własne prośby i zapytania, na które odpowiedzą eksperci.
Ekosystem cyfrowej innowacji
Dzięki COATINGCAT wytwórcy zyskują dostęp do niezawodnej cyfrowej platformy, przy pomocy której mogą łatwo przejść przez proces zakupu – od gromadzenia informacji i szukania właściwego rozwiązania poprzez zamawianie próbek i produkcję testową aż po realizację. Jak mówi szef platformy, Jin Feng:
W dobie szybkich zmian na rynku farb i powłok chcemy umożliwić chińskim graczom redukcję kosztów i zwiększenie efektywności, tworząc obejmujący cały cykl cyfrowy proces obsługi. Jako zespół COATINGCAT mamy nadzieję, że więcej dostawców surowców i technologii dołączy do platformy, by budować ekosystem cyfrowej innowacji.
Platforma dostępna jest już w internecie z możliwością rejestracji dla chińskich wytwórców farb. Zainteresowanych tą ciekawą inicjatywą w Chinach odsyłamy na stronę COATINGCAT.
Źródło: pcimag.com