REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Biel tytanowa – kryzys na rynku po pożarze w Finlandii

W należącej do firmy Huntsman fabryce bieli tytanowej w Finlandii pod koniec stycznia wybuchł pożar, który spowodował duże straty. Może mieć to wpływ na cały światowy rynek.

biel tytanowa Finlandia pożar Huntsman

Fot. Ondřej Mangl / Wikimedia Commons

Pożar wybuchł w zakładzie w Pori w Finlandii 30 stycznia. Produkcja bieli tytanowej została tam zatrzymana, dopóki szkody nie zostaną naprawione. Dla firmy Huntsman oznacza to poważne straty – w fabryce jest bowiem wytwarzane 15% całej światowej produkcji białego pigmentu, głównie do zastosowania w sztukach graficznych.

Zniszczenie zakładu jest jednak problemem nie tylko producenta. Będzie ono miało wpływ na zaopatrzenie w biel tytanową na całym świecie. Choć Huntsman zamierza włożyć wszystkie wysiłki w szybką naprawę strat, spodziewane są bardzo duże niedobory; ceny białego pigmentu już zdążyły wzrosnąć. Z pomocą pośpieszyć mogą fabryki w Chinach, jednak również nie jest to pewne, ponieważ zgodnie z najnowszymi przepisami ograniczają one produkcję ze względu na zanieczyszczenie powietrza.

Źródło: pcimag.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 2
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA