Wysoka wytrzymałość dielektryczna i aplikacja w tylko jednej warstwie. Oto zalety nowej powłoki proszkowej na akumulatory pojazdów elektrycznych, opracowanej przez jeden z koncernów farbiarskich.
Należąca do AkzoNobel marka Resicoat opracowała nową technologię powłokową na akumulatory pojazdów elektrycznych. Aplikowana natryskowo w zaledwie jednej warstwie, zapewnia systemom akumulatorowym jeszcze lepszą ochronę elektryczną.
Skuteczna ochrona przy tylko jednej warstwie
W branży pojazdów elektrycznych rośnie zapotrzebowanie na powłoki o większej wytrzymałości dielektrycznej, zapewniającej akumulatorom bezpieczeństwo. Opracowana przez AkzoNobel powłoka, dostępna obecnie w Chinach, spełnia ten wymóg, a równocześnie jest niezwykle wydajna. Jak komentuje Jeff Jirak, dyrektor biznesu Powder Coatings AkzoNobel:
Stworzyliśmy innowacyjną technologię, która odpowiada na potrzeby branży oraz zwiększa bezpieczeństwo. To przełomowy moment – klienci od tej pory nie muszą już aplikować dwóch lub więcej warstw powłoki, by uzyskać wymaganą grubość zapewniającą wysoką wytrzymałość dielektryczną.
Jak podkreśla Jeff Jirak, ścisła współpraca z klientami wzdłuż łańcucha dostaw pomogła AkzoNobel lepiej zrozumieć potrzeby rynku. Stąd technologia ściśle na te potrzeby odpowiadająca – skuteczna i wydajna, a dodatkowo zapewniająca odporność na szok termiczny, zanurzenie w wodzie i chemikalia.
Resicoat dla pojazdów elektrycznych
Marka Resicoat AkzoNobel odpowiada na wyzwania związane z izolacją elektryczną w różnych sektorach przemysłu już od ponad 50 lat. W 2023 roku na rynek weszła specjalna linia farb proszkowych Resicoat EV, powstała z myślą o ochronie części pojazdów elektrycznych, takich jak akumulatory i silniki elektryczne.
Źródło: AkzoNobel