REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

BetoScan – łatwiejsza inspekcja infrastruktury betonowej

Ogromne garaże, mosty czy inne elementy infrastruktury narażone są na wiele czynników, które sprzyjają rozwojowi korozji. Dlatego tak ważne jest, aby dokonywać systematycznej i rzetelnej ich inspekcji. Instytut Fraunhofera opracował nowy system BetoScan, który bardzo ten proces ułatwia.

BetoScan

Fot. Theen … / Foter.com / CC BY-NC-SA

Ruch ciężkich pojazdów, spaliny, wilgoć, sól – to tylko niektóre spośród czynników, na jakie narażone są podziemne i nadziemne garaże czy mosty. W takich warunkach obiekty te narażone są na rozległą korozję i wymagają częstych kontroli. Ponieważ jednak dotychczas stosowane systemy mogły posłużyć tylko do inspekcji niewielkich obszarów, było to dosyć kłopotliwe.

Aby rozwiązać ten problem, specjaliści z Fraunhofer Institute for Nanodestructive Testing IZFP wraz z zespołem z German Federal Institute for Materials Research and Testing oraz gronem ekspertów opracowali wspólnymi siłami zrobotyzowaną platformę, która skanuje i sprawdza pod kątem korozji nawet bardzo rozległe podłoża betonowe. System otrzymał nazwę BetoScan.

Jak przekonuje Ralf Moryson, inżynier z Fraunhofer Institute, BetoScan jest w stanie w ciągu jednego dnia przeprowadzić inspekcję powierzchni o wielkości nawet 700 m2, a przy tym wymaga tylko jednej osoby do operowania i monitorowania całego procesu.

W czasie badania brane są pod uwagę takie parametry jak wilgotność oraz grubość betonu, a także głębokość i stan zbrojenia. Uzyskane wyniki mogą być zaprezentowane w formie graficznej. Aby zapewnić niezawodność systemu, zastosowano tylko sprawdzone metody inspekcji powierzchni, a kaskadowy system montażu sensorów (dostępnym komercyjnie) umożliwia ich łatwą wymianę.

Źródło: Fraunhofer Institute IZFP

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA