REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

AkzoNobel – niesprzyjające wiatry na rynku

W końcówce roku firma AkzoNobel musi się mierzyć z poważnymi problemami – przede wszystkim z niekorzystną sytuacją w branży morskiej oraz rosnącymi cenami surowców. Robi jednak, co może, by uniknąć strat.

AkzoNobel niesprzyjające wiatry

Przyczyną czarnych chmur nad koncernem AkzoNobel jest dziś obecnie przede wszystkim branża morska. Fot. Marimichelle / pixabay.com

Podobnie jak Jotun, firma cierpi obecnie przede wszystkim z powodu złej sytuacji przemysłu morskiego. Problemem są także rosnące ceny surowców oraz bezpośrednie straty spowodowane przez huragan Harvey i inne losowe wydarzenia (rzędu 25 mln €).

Mimo tych wszystkich niesprzyjających wiatrów koncern dzielnie sobie radzi. Udało mu się zwiększyć produkcję o 2% (głównie za sprawą działów Decorative Paints i Performance Coatings), przychody zaś o 1% (zasługa wzrostu produkcji oraz przejęć).

Produkcja w dziale farb dekoracyjnych wzrosła o 5%, w czym największy udział miał rynek azjatycki. Wyzwaniem, z którym mierzyć się musi sektor, są jednak wysokie ceny surowców. Jeśli natomiast chodzi o farby przemysłowe, poprawę sprzedaży zanotowały produkty o ogólnym zastosowaniu przemysłowym oraz proszkowe, co pozwoliło zrekompensować nieco złą sytuację na rynku morskim i olejowo-gazowym.

Jak komentuje prezes Thierry Vanlancker, firma robi co może, by mimo niekorzystnych warunków na rynku utrzymać dobre wskaźniki finansowe. Zainicjowany został właśnie plan transformacji firmy, który w roku 2018 pozwoli zaoszczędzić ok. 110 mln €. Optymistycznie nastrajają również dobre prognozy dla rejonu EMEA (w tym Wielkiej Brytanii), Ameryki Północnej i Azji.

Źródło: AkzoNobel

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA