REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Jotun – morze niespokojne, ratują farby dekoracyjne

W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku Grupa Jotun zanotowała sprzedaż na poziomie zeszłorocznej, zaś zysk operacyjny spadł. Na wynik ten wpłynęło niższe zapotrzebowanie ze strony przemysłu morskiego i stoczniowego. Straty rekompensuje jednak firmie doskonale się rozwijający dział farb dekoracyjnych.

Jotun wyniki 2017

Fot. arch. Jotun

Mimo że wielkość produkcji wzrosła o 9%, presje cenowe oraz efekty walutowe spowodowały, że obroty firmy Jotun w pierwszych ośmiu miesiącach roku wyniosły 11,048 mln koron norweskich, czyli tylko o 1% więcej niż w tym samym okresie w roku poprzednim. Zysk operacyjny spadł natomiast o 25%. Jest to przede wszystkim wina złej sytuacji w dziale farb morskich i okrętowych.

Spadek cen oleju, mniejsze wydobycie, mniejsze zapotrzebowanie na nowe statki – to wszystko nie służyło w ostatnich miesiącach firmie i jej sprzedaży. Jak mówi prezes koncernu Jotun, Morten Fon, podobne warunki na rynku utrzymują się od dłuższego czasu i nie jest na razie spodziewana poprawa. Nadzieję budzi natomiast większe wykorzystanie produktów do konserwacji statków i konstrukcji przemysłowych oraz świetne wyniki oddziału farb dekoracyjnych – zwłaszcza w Azji Południowo-Wschodniej, w takich państwach jak Indonezja czy Wietnam.

Mimo wyzwań na rynku Jotun inwestuje w nowe obiekty, aby wykorzystać możliwości obiecujących rynków. Najwięcej środków przeznaczono w ostatnim czasie na budowę nowej siedziby i centrum rozwojowo-badawczego w Norwegii. Powstały jednak również nowe fabryki w Azji – w Malezji, Birmie i na Filipinach.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA