21 start-upów z całego świata, którym udało się zakwalifikować do ostatniego etapu, będzie „malowało przyszłość” wraz z AkzoNobel. Ich innowacyjne rozwiązania dla przemysłu farb i powłok skutecznie podziałały na wyobraźnię AkzoNobel oraz zapewniły im udział w finale projektu „Paint the Future” , który odbędzie się w dniach 14-16 maja w Amsterdamie.
Program „Paint the Future”, organizowany przez AkzoNobel we współpracy z KPMG, daje uczestnikom szansę na współpracę z ekspertami z branży oraz dalsze udoskonalanie swoich produktów i usług. Główną wygraną jest partnerstwo z AkzoNobel.
– Aby kształtować przyszłość naszej branży poprzez innowacje, niezbędna jest szeroka wiedza, najnowsza technologia i umiejętność spojrzenia z różnych perspektyw – mówi Klaas Kruithof, Dyrektor ds. Technologii w AkzoNobel, przewodniczący jury projektu „Paint the Future”. – Łącząc te obszary, uda nam się wyjść poza dotychczasowe ramy i to, co wcześniej uważaliśmy za możliwe. Poprzez „Paint the Future” stworzyliśmy niesamowity ekosystem innowacji. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem liczby zgłoszeń. Teraz będziemy bliżej przyglądać się wybranym propozycjom podczas finału naszego programu akceleracyjnego – dodaje.
Do projektu „Paint the Future” zgłosiło się 160 uczestników, w tym trzy start-upy z Polski.
Półfinaliści programu
W odpowiedzi na pięć rzeczywistych wyzwań stojących przed rynkiem farb i powłok, uczestnicy akceleratora AkzoNobel zaprezentowali innowacyjne rozwiązania, które potencjalnie mogą zrewolucjonizować branżę. Poniżej znajduje się lista półfinalistów w poszczególnych kategoriach.
Racjonalne wykorzystanie zasobów:
• Alucha Recycling Technologies (Holandia) – zamiana odpadów w biooleje i minerały
• CaffeInk (Holandia) – produkcja zrównoważonych ciemnych pigmentów z fusów po kawie
• Cyanetics (Wielka Brytania) – przechwytywanie dwutlenku węgla emitowanego przez huty i jego biokonwersja
• PILI (Francja) – odnawialne i trwałe kolory z biomasy
Lepsze właściwości:
• Cypris (USA) – technologia chemiczna w celu otrzymania zjawiska koloru strukturalnego
• Darkside Scientific Inc. (USA) – rozświetla każdą powierzchnię dzięki powłoce emitującej światło
• Interface Polymers (Wielka Brytania) – poprawa funkcjonalności powierzchni za pomocą polimerów diblokowych
• NANOAIR SOLUTIONS S.L. (Hiszpania) – samoczyszczące się powłoki oczyszczające powietrze
• SAS Nanotechnologies LLC (USA) – samoleczące się mikrokapsułki jako pigment antykorozyjny
• Synmatter (USA) – inteligentna technologia dla ochrony przed korozją i porostami
Biologia źródłem inspiracji:
• Chromasol (USA) – aktywowana światłem antybakteryjna powłoka
• Hoekmine B.V. (Holandia) – ekologiczne pigmenty z materiałów biologicznych
• Ocean Science (HK) Limited (Chiny) – powłoka z wysoce skutecznym naturalnym środkiem przeciwporostowym
• SGMA (UK) – nietoksyczne trwałe zabezpieczenie antybakteryjne do powierzchni
Zarządzanie wynikami badań:
• AOMS Technologies (Kanada) – oparty na światłowodach system pozwalający na wykrycie korozji w trudno dostępnych obszarach
• Octo (Holandia) – cyfrowe rozwiązania dla kontroli wykorzystujące czujniki, drony i sztuczną inteligencję
Inteligentna aplikacja:
• Action Paint (Wielka Brytania) – łatwo usuwalna farba, która zapobiega uszkodzeniu powierzchni
• Apellix (USA) – autonomiczny dron, który czyści i maluje powierzchnie
• Archipelago Technology (Wielka Brytania) – precyzyjna aplikacja bębnowa z wykorzystaniem tysięcy dysz
• Qlayers (Holandia) – zautomatyzowana głowica drukująca do pokrycia dużych powierzchni przy każdej pogodzie
• Transforma Robotics (Singapur) – robot mobilny, który skanuje, planuje i maluje wnętrza
Półfinaliści spotkają się w maju w Amsterdamie, aby wziąć udział w intensywnych i interaktywnych zajęciach obejmujących warsztaty, kursy i zadania grupowe, kulminacją czego będzie przedstawienie jury propozycji współpracy.
Jury – grono ekspertów reprezentujących wiele branż
W skład dziewięcioosobowego jury wchodzą uznani specjaliści AkzoNobel i eksperci zewnętrzni posiadający doświadczenie w obszarze innowacji, technologii cyfrowej, biznesu, nauki, marketingu, inwestycji i kontaktu z klientem.