REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

150 lat BASF – rozpoczyna się wielkie świętowanie

Rozpoczął się jubileuszowy rok koncernu BASF – firma kończy 150 lat! Uroczyste obchody odbędą się w miejscu, gdzie wszystko się zaczęło – w siedzibie w Ludwigshafen. Jubileuszowi towarzyszy również wielka dyskusja na platformie Creator Space, która ma pomóc rozwiązać największe problemy cywilizacyjne nadchodzących lat.

BASF

Konferencja prasowa, na której ogłoszono program obchodów 150-lecia BASF. Od lewej: wiceprezes Martin Brudermüller, prezes Kurt Bock oraz Elisabeth Schick, starszy wiceprezes ds. komunikacji. Fot. arch. BASF

Program jubileuszu został ogłoszony w trakcie konferencji prasowej 4 grudnia 2014 w Ludwigshafen. Oprócz uroczystości ważnym elementem obchodów jest program Creator Space, dzięki któremu ludzie z całego świata mogą włączyć się w dyskusję na temat energii, żywności, wody oraz szeroko pojętego miejskiego życia. Jak mówi Kurt Bock, prezes koncernu, Creator Space jest dla BASF również szansą na dotarcie do swoich klientów, nawiązanie kontaktu z ludźmi spoza firmy.

Główne obchody jubileuszowe będą miały miejsce 23 kwietnia 2015 w Ludwigshafen. Niewątpliwą atrakcją będzie premiera kompozycji muzycznej „Sounds for 150”, na którą składają się dźwięki typowe dla firmy BASF, nagrane przez jej pracowników z całego świata. Autorem dzieła jest nie byle kto – sławny kompozytor Michael Nyman, znany głównie ze ścieżki dźwiękowej do filmu Fortepian.

Pionierzy w Chinach

Historia BASF sięga roku 1865, kiedy to firma wystartowała z produkcją barwników. Wkrótce doszedł amoniak, sprzedawany jako nawóz, oraz tworzywa sztuczne. Z czasem oferta koncernu znacznie się rozrosła i dziś obejmuje już zarówno specjalistyczne chemikalia i tworzywa sztuczne, jak i środki ochrony roślin czy produkty dla przemysłu gazowego i olejowego.

Fot. arch. BASF

Od samego początku firma była nastawiona na działalność międzynarodową. Już w 1885 roku zarząd wysłał swojego przedstawiciela do Chin, aby zbadać możliwości tamtejszego rynku. Wiceprezes Martin Brudermüller podkreśla, że Chiny były jeszcze wtedy odległym, nieznanym światem, toteż całe przedsięwzięcie miało bardzo pionierski charakter. Opłaciło się jednak – dziś BASF jest największym zagranicznym inwestorem na rynku środków chemicznych w Chinach.

Historia działalności koncernu w Chinach opisana została w jubileuszowej publikacji Breaking New Ground. Książka została napisana przez Michaela Grabickiego, wieloletniego szefa działu komunikacji z mediami BASF, i ukaże się w języku angielskim, niemieckim oraz chińskim.

Creator Space nie tylko w internecie

Creator Space to stworzony z okazji 150-lecia BASF program, który skupia się na problemach wynikających ze stałego rozrastania się populacji ludzkiej. Zdaniem ekspertów w roku 2050 na świecie będzie już żyło 9 mld ludzi, z czego 70% – w miastach, co wymaga wypracowania efektywnych rozwiązań jeśli chodzi o dostarczanie energii, żywności i wody oraz zakwaterowanie i transport.

Na te tematy dyskutują od września 2014 uczestnicy internetowej platformy Creator Space. Jest ich już ponad 2000 i mają mnóstwo ciekawych pomysłów. To, co dla nich jest rozwiązaniami, dla BASF jest obiecującymi możliwościami biznesowymi. Dzięki dyskusji z udziałem ludzi spoza koncernu firma może lepiej poznać potrzeby rynku i ukierunkować na nie swoje innowacje.

Fot. arch. BASF

Debata nie ograniczy się jednak do przestrzeni internetowej. Jednym z elementów obchodów 150-lecia BASF jest Creator Space tour – w ramach inicjatywy ekipa BASF pojawi się w sześciu miastach na świecie. Już wkrótce, w styczniu, zawita do Bombaju, następnie do Szanghaju, Nowego Jorku, São Paulo, Barcelony oraz Ludwigshafen. W każdym z miast pozostanie przez tydzień i przez ten czas będzie zbierać opinie i pomysły. Harmonogram Creator Space tour można znaleźć na stronie BASF.

Prócz tego w ramach Creator Space zaplanowano trzy duże sympozja naukowe – w Ludwigshafen, Chicago i Szanghaju. Mają to być spotkania wybitnych specjalistów, wśród których znajdą się między innymi laureaci Nagrody Nobla – fizyk i specjalista od energii Steven Chu oraz chemik Jean-Marie Lehn – a także specjalistka od ukierunkowanej ewolucji, Frances Arnold. W sumie w dyskusjach ma wziąć udział 1,5 tysiąca gości – naukowców, polityków i przemysłowców.

Cały jubileuszowy rok zostanie udokumentowany w formie specjalnego filmu, który firma zaprezentuje w kwietniu 2016. Wcześniej będzie go można zobaczyć na stronie platformy Creator Space.

Źródło: BASF

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA