REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Škoda otwiera nową lakiernię w Czechach

Firma Škoda Auto uruchamia nową lakiernię w czeskiej Mladej Boleslavi. Co roku wyjedzie z niej 168 tysięcy polakierowanych aut, dzięki czemu zdolność produkcyjna firmy ma wzrosnąć do 812 tysięcy pojazdów rocznie.

Škoda nowa lakiernia

Fot. arch. Škoda Auto

Lakiernia, w której budowę czeski producent zainwestował 214,5 mln €, jest jednym z najbardziej innowacyjnych i przyjaznych środowisku tego typu obiektów w Europie. Jak mówi Bernhard Maier, dyrektor generalny Škoda Auto:

Nową lakiernię uruchomiliśmy z myślą o rozwinięciu i zwiększeniu efektywności naszego zakładu produkcyjnego w Mladej Boleslavi. To kluczowy element naszej trajektorii wzrostu w ramach planu 2025 Strategy. Inwestycja zwiększa naszą wydajność i pozwala lepiej spełniać potrzeby klientów. Równocześnie stworzyliśmy 650 nowych miejsc pracy, co wzmocni pozycję Czeskiej Republiki jako ośrodka przemysłu motoryzacyjnego.

Jak dodaje Michael Oeljeklaus, Członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki w firmie Škoda, procesy lakiernicze w nowym zakładzie odbywają się przy asyście 66 robotów.

O 20% mniej zużytej energii…

Lakiernia wyposażona jest w najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, jak choćby nowoczesny system transportowania karoserii w fazie obróbki wstępnej i gruntowania, który umożliwia dostosowanie parametrów procesu indywidualnie do każdego auta. W przypadku tradycyjnych linii lakierniczych nie jest to możliwe.

Inwestorzy położyli również nacisk na niskie zużycie energii w lakierni. Przykładem może być innowacyjna technologia schnięcia: by zniwelować różnice temperatury między twardymi, wytrzymałymi elementami karoserii a lekkimi arkuszami blachy w czasie wygrzewania różnych warstw powłoki lakierniczej, specjalne rekuperatory wydmuchują gorące powietrze na określone obszary. W ten sposób możliwe jest zmniejszenie ilości energii zużywanej w procesie suszenia lakieru nawet o 20%.

…i o 36% mniejsza emisja LZO

Podobnie jak pozostałe lakiernie Škody, nowy obiekt wykorzystywał będzie tylko produkty wodorozcieńczalne, z wyjątkiem ostatecznej warstwy nawierzchniowej. W przypadku nowego zakładu jednak używany lakier nawierzchniowy aż w 55% składa się z części stałych. W ten sposób pomalowanie każdego pojazdu wymaga o 210 g mniej rozpuszczalnika niż standardowo, a ilość lakieru nawierzchniowego zostaje zredukowana o 17%.

Znacznie zmniejszono również emisję LZO wydzielających się w trakcie procesów lakierniczych – o 36%.

Škoda nowa lakiernia

Fot. arch. Škoda Auto

O wszystkich przyjaznych środowisku rozwiązaniach zastosowanych w nowej lakierni przeczytać można na stronie Škody. Znaleźć tam można również zdjęcia oraz filmy prezentujące działanie nowego obiektu czeskiego producenta.

Źródło: Škoda Auto

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA