REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

PPG o kolorach aut: Europejczycy wciąż konserwatywni

PPG donosi, że Europejczycy są wciąż bardzo zachowawczy jeśli chodzi o wybór odcieni samochodów. Najczęściej wybierają biel, czerń, szarości i srebrny.

PPG kolory samochodów

Fot. epSos.de / Foter.com / CC BY

Według danych PPG opracowanych na podstawie informacji od producentów samochodów najpopularniejszym kolorem samochodów w roku 2015 był biały – wybrało go 31% kupujących, czyli o 6% więcej niż w zeszłym roku. Wzrosty popularności zanotowały też inne odcienie z czołówki: czarny (18%, wzrost o 3%), szary (16%, wzrost o 2%) i srebrny (12%, wzrost o 1%).

Kolor niebieski utrzymał swoją pozycję – podobnie jak w roku 2014, był wybierany przez 9% klientów. Znacznie spadło za to zainteresowanie czerwonym (z 9% do 6%), beżowym (z 12% do 6%) i zielonym (z 3% do zaledwie 1%). Jak widać więc, w dziedzinie odcieni samochodów Europejczycy pozostają zdecydowanymi konserwatystami.

kolory aut PPGI niewielki wpływ na tę tendencję ma typ wybieranego samochodu. Biel jest niekwestionowanym liderem w niemal wszystkich sektorach: Mid-Size, Compact, Sport, Light-Truck, SUV i Mini-Van. Jedynie w sektorze Luxury na pierwszym miejscu znajduje się czarny metallic.

Przy okazji stwierdzono, że mężczyźni najczęściej wybierają odcienie metaliczne, kobiety natomiast – niemetaliczne z połyskiem i efektem perłowym. Choć w życiu codziennym to przedstawicielki płci pięknej zdają się większą wagę przywiązywać do kolorystyki, w przypadku samochodów to panowie są bardziej zdeterminowani. Większość z nich zadeklarowała, że jest gotowa zapłacić za wykończenie więcej, aby uzyskać odcień i efekt zgodny z własną osobowością i statusem materialnym. Ogólnie prawie 60% kupujących potwierdza, że przy wyborze auta kieruje się jego kolorem.

Europa a świat

Dane z raportu PPG porównać można z informacjami zaprezentowanymi przez Axaltę w jej globalnym raporcie. Z zestawienia wynika, że zarówno w Europie, jak i na całym świecie dominuje kolor biały. Czołówka pozostaje bez zmian – biel, czerń, szary i srebrny, niebieski natomiast i tu i tu niezmiennie utrzymuje swoją piątą lokatę.

Autorzy obydwu raportów są zgodni co do silnej pozycji koloru czarnego, według Axalty jednak w bieżącym roku wybrało go 21% klientów z Europy, zaś według PPG – 18%.

A w przyszłości?

Opierając się na obecnych danych oraz korzystając ze swojego bogatego doświadczenia w dziedzinie koloru firma PPG opublikowała również trendy w kolorystyce samochodowej na lata 2018-2019. Są to:

  • Hyper HD – jasne odcienie i wykończenia o wysokim połysku, przywodzące na myśl ekspresję i dynamikę, nawiązujące do nowoczesnych technologii,
  • IM perfect – zestaw zainspirowany naturą, bogaty w zielenie, miedzi i brązy, czyli odcienie nietypowe w branży samochodowej; jest to więc propozycja dla indywidualistów, osób pragnących podkreślić swoją oryginalność,
  • Knight’s Watch – ciemne i nasycone odcienie, także metaliczne, wyrażające poczucie siły, pewności i bezpieczeństwa,
  • Lucid Dreams – spokojna i delikatna paleta, składająca się głównie z kolorów pastelowych: metalicznych bieli, miętowych zieleni, złota, beżów i błękitów.

Źródło: PPG

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 3
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA