REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Jotun – wyniki za rok 2017

Choć w minionym roku Jotun zdołał zwiększyć swoje przychody ze sprzedaży, zysk operacyjny wyraźnie spadł. Przede wszystkim z powodu rosnących cen surowców. Koncern dostosowuje się jednak do niełatwych warunków na rynku i z powodzeniem wykorzystuje okazje, by zrekompensować straty.

Jotun wyniki 2017

Fot. arch. Jotun

Przychody ze sprzedaży w roku 2017 wyniosły 16 401 mln NOK, co oznacza wzrost o 4% w stosunku do roku poprzedniego. Zysk operacyjny, który ukształtował się na poziomie 1 354 mln NOK, spadł jednak aż o 23%. Największym problemem są obecnie ceny surowców, które w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrosły aż o 20%. A ponieważ wciąż mają rosnąć, prezes Morten Fon uprzedza, że firma będzie musiała w najbliższych miesiącach podnieść również ceny swoich produktów.

Stabilnie – tylko w oddziale farb dekoracyjnych

Nie rozpieszcza obecnie rynek farb morskich. W minionym roku było budowanych dużo mniej okrętów i instalacji morskich, co osłabiło firmę. Straty zrekompensowała ona jednak dzięki wyższemu zapotrzebowaniu na produkty do konserwacji. Problemy ma również sektor farb proszkowych, za to stabilna jest sytuacja w oddziale farb dekoracyjnych.

Jak wyjaśnia prezes koncernu Jotun, wzrost sprzedaży o 4% i produkcji o 10% to głównie zasługa właśnie sektora produktów dekoracyjnych, zwłaszcza w Azji Południowo-Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie. Jeśli chodzi o rynek morski – prezes jest dumny, że dzięki produktom do konserwacji firmie udało się zrekompensować straty, oznacza to bowiem, że jest elastyczna i potrafi z powodzeniem przystosować się do zmiennych warunków na rynku.

Inwestycje – w ludzi i obiekty

Mimo trudności na rynku Jotun wciąż dynamicznie inwestuje. W 2017 roku zainwestował 967 mln NOK, czyli aż 6% swoich przychodów. Najwięcej środków przeznaczono na budowę nowych zakładów produkcyjnych w Malezji, Birmie i na Filipinach, a także nowej siedziby i centrum badawczo-rozwojowego w Norwegii.

Nadzieją firmy Jotun na najbliższe lata mają być też wykwalifikowani pracownicy. Zatrudnić większą ilość osób, tworząc bardziej międzynarodowe środowisko – taki jest plan. Jak mówi prezes, pracownicy i współpracownicy z międzynarodowym doświadczeniem pomogą koncernowi funkcjonować z sukcesami na wszystkich rynkach, na których jest aktywny.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 2
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA