REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Wyniki Tikkurila w III kw. 2013

Tikkurila podsumowała swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku oraz za okres styczeń-wrzesień 2013. Mimo spadku dochodów firmie udało się zwiększyć swój zysk operacyjny w stosunku do roku poprzedniego.

Tikkurila

Fot. v_hujer (sxc.hu)

W trzecim kwartale dochody firmy Tikkurila spadły o 1% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2013 (z zeszłorocznego 191,3 mln euro do 189,6 mln euro). Zysk operacyjny wyniósł jednak 33,1 mln euro, co oznacza wzrost o 5,4% w stosunku do wyniku z zeszłego roku (31,4 mln).

Jeśli chodzi o pierwsze trzy kwartały 2013, również zanotowano spadek dochodów – z zeszłorocznego 549 mln euro do 536,3 mln euro, czyli o 2,3%. Mimo tego zysk ukształtował się na poziomie 76,7 mln euro, czyli wzrósł 8,9%.

Prezes firmy, Erkki Järvinen, tłumaczy zanotowany spadek dochodów osłabieniem rubla, a także mniejszym zapotrzebowaniem na farby i powłoki w głównych rejonach działalności firmy. Równocześnie zaznacza, że na niektórych rynkach zanotowano mimo wszystko wysokie zyski – do takich należy m.in. Polska oraz kraje bałtyckie.

Warunki na rynku europejskim w najbliższych miesiącach prawdopodobnie nie będą zbyt sprzyjające. Specjaliści Tikkurila przewidują jednak, że wyniki finansowe za cały rok utrzymają się na poziomie z zeszłego roku.

Szczegółowe zestawienie wyników finansowych Tikkurila znaleźć można na stronie firmy.

Źródło: Tikkurila

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA