Mimo negatywnych efektów walutowych w trzecim kwartale 2013 BASF zdołał poprawić swoją sprzedaż o 1,5% w stosunku do roku poprzedniego. Wyniosła ona 17,7 mld euro.
W ostatnim czasie BASF zainwestował sporo w rozwój swoich zakładów typu Verbund, w których wykorzystywane są zintegrowane procesy produkcyjne, pozwalające ograniczyć koszty. Prócz tego zaplanowano zmiany organizacyjne i dodatkowe testy w sektorze Performance Products, które to działania mają zwiększyć konkurencyjność pigmentów BASF na rynku.
Dobre wyniki finansowe dotyczą przede wszystkim sektorów Oil & Gas, Performance Products oraz Functional Materials & Solutions. Jednak już w podlegającemu temu ostatniemu oddziale BASF Coatings sprzedaż i zysk spadły (co tłumaczy się negatywnymi efektami walutowymi).
Jeśli chodzi o podział geograficzny, w lokalnych walutach sprzedaż wzrosła wszędzie – w Europie o 5%, w Ameryce Północnej o 6%, w rejonie Azji i Pacyfiku o 4%, zaś w Ameryce Południowej, Afryce i na Bliskim Wschodzie – o 8%. Niekorzystne efekty walutowe sprawiły jednak, że w większości tych rejonów sprzedaż w euro nieznacznie spadła.
Szczegółowe wyniki znaleźć można na stronie BASF.
Źródło: BASF