REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Tankguard Flexline – nowa farba na zbiorniki Jotun

W odpowiedzi na potrzeby rynku Jotun wprowadził do sprzedaży nową, odporną powłokę na zbiorniki ładunkowe. Farba Tankguard Flexline, dostępna już w sprzedaży na całym świecie, zostanie zaprezentowana na SMM – międzynarodowych targach w Hamburgu, poświęconych przemysłowi morskiemu.

Tankguard Flexline Jotun

Fot. arch. Jotun

Nowy produkt oparty jest na technologii Flexforce, która gwarantuje doskonałą odporność, krótki czas przestoju w portach oraz rzadszą konieczność prac konserwacyjnych. Jak wyjaśnia Marc Giesselink, globalny dyrektor ds. powłok na zbiorniki w firmie Jotun:

Na wysoce konkurencyjnym rynku powłok na zbiorniki na szczycie listy wymagań klientów jest wysoka elastyczność, wydajność oraz łatwość użytkowania. Ponadto niektóre przewożone substancje są agresywne chemicznie i mogą być absorbowane przez powłokę, co powoduje jej stopniowe uszkadzanie, a także wymaga dłuższych okresów wentylacji po rozładunku.

Powoduje to przestoje i większe koszty. Farba Tankguard Flexline powstała, by rozwiązać ten problem. Dzięki formule Solvoxirane doskonale radzi sobie ona nawet w kontakcie z agresywnymi substancjami. Standardowe farby na zbiorniki absorbują agresywne substancje drobnocząsteczkowe, co powoduje pęcznienie powłoki oraz naprężenia w obrębie jej sieci strukturalnej. Formuła Solvoxirane nadaje jednak powłoce większą elastyczność i zmniejsza naprężenia strukturalne w czasie cyklu absorpcji i desorpcji. Krótszy czas desorpcji powoduje też, że zbiornikowiec jest krócej wyłączony z użytku, a więc straty są mniejsze. I to znacznie – skrócenie okresu wyłączenia z użytku o jeden dzień pozwala zwiększyć zysk o ok. 14 000 $.

Ze względu na większą trwałość powłoki rzadziej wymagane są również prace konserwacyjne. Jotun zapewnia, że dłuższy czas życia farby pozwoli zaoszczędzić na kosztach konserwacji nawet do 600 000 $ w porównaniu ze standardowo zabezpieczonym zbiornikowcem.

Technolodzy firmy Jotun opracowali farbę po tym, jak zgłosił się do niej długoletni klient, Stena Bulk, poszukujący rozwiązania, które pozwoli skrócić czas wyłączenia zbiornikowca z użytku oraz większy elastyczność. Nowy system miał być zastosowany na flocie zbiornikowców IMOIIMAX. Jak komentuje Johan Jäwert, wiceprezes działu Commercial Operations w Stena Bulk:

Rozszerzone testy produktu dały wyniki, jakich oczekiwaliśmy. Powłoka Tankguard Flexline pozwala nam na transportowanie szerokiej gamy substancji, w tym m.in. metanolu, w sposób bardziej elastyczny i wydajny oraz bez obaw o wytrzymałość. Dzięki temu zwiększyć możemy naszą efektywność operacyjną.

Farba dostępna jest w wybranych odcieniach – szary, zielony i różowy – i została już wprowadzona do sprzedaży na całym świecie. Do jej produkcji wykorzystuje się specjalnie dobrane surowce, dzięki czemu jest ona całkowicie bezpieczna dla osób zajmujących się jej aplikacją oraz dla środowiska naturalnego.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA