a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweTankguard Flexline – nowa farba na zbiorniki Jotun

Tankguard Flexline – nowa farba na zbiorniki Jotun

W odpowiedzi na potrzeby rynku Jotun wprowadził do sprzedaży nową, odporną powłokę na zbiorniki ładunkowe. Farba Tankguard Flexline, dostępna już w sprzedaży na całym świecie, zostanie zaprezentowana na SMM – międzynarodowych targach w Hamburgu, poświęconych przemysłowi morskiemu.

Tankguard Flexline Jotun

Fot. arch. Jotun

Nowy produkt oparty jest na technologii Flexforce, która gwarantuje doskonałą odporność, krótki czas przestoju w portach oraz rzadszą konieczność prac konserwacyjnych. Jak wyjaśnia Marc Giesselink, globalny dyrektor ds. powłok na zbiorniki w firmie Jotun:

Na wysoce konkurencyjnym rynku powłok na zbiorniki na szczycie listy wymagań klientów jest wysoka elastyczność, wydajność oraz łatwość użytkowania. Ponadto niektóre przewożone substancje są agresywne chemicznie i mogą być absorbowane przez powłokę, co powoduje jej stopniowe uszkadzanie, a także wymaga dłuższych okresów wentylacji po rozładunku.

Powoduje to przestoje i większe koszty. Farba Tankguard Flexline powstała, by rozwiązać ten problem. Dzięki formule Solvoxirane doskonale radzi sobie ona nawet w kontakcie z agresywnymi substancjami. Standardowe farby na zbiorniki absorbują agresywne substancje drobnocząsteczkowe, co powoduje pęcznienie powłoki oraz naprężenia w obrębie jej sieci strukturalnej. Formuła Solvoxirane nadaje jednak powłoce większą elastyczność i zmniejsza naprężenia strukturalne w czasie cyklu absorpcji i desorpcji. Krótszy czas desorpcji powoduje też, że zbiornikowiec jest krócej wyłączony z użytku, a więc straty są mniejsze. I to znacznie – skrócenie okresu wyłączenia z użytku o jeden dzień pozwala zwiększyć zysk o ok. 14 000 $.

Ze względu na większą trwałość powłoki rzadziej wymagane są również prace konserwacyjne. Jotun zapewnia, że dłuższy czas życia farby pozwoli zaoszczędzić na kosztach konserwacji nawet do 600 000 $ w porównaniu ze standardowo zabezpieczonym zbiornikowcem.

Technolodzy firmy Jotun opracowali farbę po tym, jak zgłosił się do niej długoletni klient, Stena Bulk, poszukujący rozwiązania, które pozwoli skrócić czas wyłączenia zbiornikowca z użytku oraz większy elastyczność. Nowy system miał być zastosowany na flocie zbiornikowców IMOIIMAX. Jak komentuje Johan Jäwert, wiceprezes działu Commercial Operations w Stena Bulk:

Rozszerzone testy produktu dały wyniki, jakich oczekiwaliśmy. Powłoka Tankguard Flexline pozwala nam na transportowanie szerokiej gamy substancji, w tym m.in. metanolu, w sposób bardziej elastyczny i wydajny oraz bez obaw o wytrzymałość. Dzięki temu zwiększyć możemy naszą efektywność operacyjną.

Farba dostępna jest w wybranych odcieniach – szary, zielony i różowy – i została już wprowadzona do sprzedaży na całym świecie. Do jej produkcji wykorzystuje się specjalnie dobrane surowce, dzięki czemu jest ona całkowicie bezpieczna dla osób zajmujących się jej aplikacją oraz dla środowiska naturalnego.

Źródło: Jotun

Dowiedz się więcej o firmie