Amerykańska firma Dutch Boy Paints opublikowała wyniki swojego sondażu „2020 Paint Survey”, przeprowadzonego wśród klientów DYI. Aż 84% respondentów planuje projekty malarskie w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Jesień to wciąż sezon malarski i koncern Dutch Boy Paints postanowił pokazać, jakie są obecne plany klientów dotyczące projektów remontowych i malarskich. Sondaż został przeprowadzony wśród użytkowników farb DYI, czyli nie-profesjonalistów. Wzięło w nim udział prawie 1100 osób ze Stanów Zjednoczonych.
W poszukiwaniu odprężenia
Najważniejsza informacja wynikająca z sondażu jest taka: 84% w ciągu pół roku zamierza chwycić pędzel w dłoń, a w swoim projekcie malarskim planuje wykorzystać farbę w odcieniu „ziemistym i spokojnym”. Jak komentuje Michelle Bangs, starszy manager ds. marki, Dutch Boy Paints:
Ponieważ ludzie spędzają obecnie więcej czasu w domu, nic dziwnego, że chcą odmienić przestrzeń wokół siebie przy pomocy koloru, który wpływa na nich odprężająco. Mając do wyboru różne rodzaje odcieni do swojego domu marzeń, 43% respondentów wolało „ziemiste i spokojne” niż „białe i czyste” czy „szare i modne”, które uplasowały się ex aequo na drugim miejscu z wynikiem 19%.
Które pomieszczenia lub elementy chcą przede wszystkim odmienić w ten sposób respondenci? Przede wszystkim sypialnię (40%). W dalszej kolejności: łazienkę (39%), kuchnię (32%), pokój dzienny (30%) oraz… frontowe drzwi (24%).
Projekty z rozmachem
Tylko 16% pytanych nie planuje w najbliższym czasie żadnych projektów malarskich. Spośród tych, którzy zamierzają się zabrać za malowanie, 86% chce to zrobić z rozmachem – odświeżając dwa pomieszczenia lub więcej.
Na pytanie o to, czym się kierują przy wyborze koloru, większość (74%) wybrała odpowiedź „Trendy nie mają znaczenia, wiem co lubię”. Jaki preferują styl? 37% badanych – „tradycyjny i komfortowy”, zaś 27% – „nowoczesny i schludny”. Dużą zgodność respondenci wykazują w temacie listw podłogowych i przypodłogowych – 67% uważa, że powinny być „białe i czyste”. Podobne zdanie 27% z nich ma co do szafek kuchennych.
Źródła inspiracji
Eksperci Dutch Boy Paints postanowili również zapytać uczestników sondażu, co ich najbardziej inspiruje. W kwestii koloru – przede wszystkim materiały drukowane i próbki. Kategorię tę wskazało 30% respondentów. Po 14% sugeruje się reklamami telewizyjnymi i mediami społecznościowymi, 13% – stronami o wystroju wnętrz, zaś niecałe 11% poradami rodziny i przyjaciół.
Zapytani zaś o to, gdzie szukają wskazówek technicznych przed projektem malarskim, 26% badanych korzysta z branżowych stron lub ogląda widea innych użytkowników farb. Około 20% jednak nie korzysta z żadnych materiałów, po prostu chwyta pędzel dłoń i sprawdza, jak będzie szło. Jedyny rodzaj prac malarskich, do których respondenci wolą zatrudnić fachowca, to malowanie elewacji – w tym wypadku o pomoc prosi 58% pytanych.
Jaka marka?
Wreszcie – cenna informacja dla producentów farb: czym uczestnicy sondażu kierują się, wybierając markę? Aż dla 70% najważniejszym czynnikiem jest dobre krycie i łatwa aplikacja.
Firma Dutch Boy Paints przeprowadziła swój sondaż 22 lipca wśród 1062 osób z wszystkich pięćdziesięciu stanów. Były to osoby w wieku od 25 do 65 lat, o różnym poziomie dochodów, z minimalną przewagą kobiet – stanowiły one 50,05% badanych.
Źródło: Dutch Boy Paints