a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby dekoracyjneŚnieżka celuje w Europę Wschodnią

Śnieżka celuje w Europę Wschodnią

Z powodu rosnącej konkurencji na rynku polskim Śnieżka w najbliższych latach zamierza skupić swe siły na krajach Europy Wschodniej. Celem firmy staną się między innymi Ukraina, Białoruś i Mołdawia.

Śnieżka

fot. arch. Śnieżka

Roczne zużycie farb przypadające na osobę w Polsce wynosi już 12 litrów, co jest wynikiem bliskim państwom Europy Zachodniej (15-20 litrów). Tymczasem Ukraińcy czy Białorusini póki co zużywają w ciągu roku zaledwie 5 litrów farby. Potencjał rozwoju krajów Europy Wschodniej jest więc bardzo duży.

Obecnie 36% zysków Śnieżki pochodzi ze sprzedaży farb za granicą, zgodnie jednak z planem firmy w roku 2018 udział ten wyniesie już 50%. Cel to ambitny, ale na pewno nie nieosiągalny, biorąc pod uwagę, że w ubiegłym roku Śnieżka zwiększyła sprzedaż na Ukrainie o 11%, a w Białorusi – o 4%. Coraz więcej produktów jest również eksportowanych do Mołdawii i Rosji, a od 2012 roku firma działa także w Armenii, Gruzji i Kirgistanie.

Nie oznacza to jednak, że Śnieżka zupełnie zaniedba rodzimy rynek. Jeśli chodzi o Polskę planuje między innymi zwiększenie sprzedaży swych preparatów do drewna oraz gładzi tynkowych, które cieszą się nieco mniejszą popularnością niż inne produkty. Firma postara się również zwiększyć obecność swych farb w marketach sieciowych, w których zakupy robi dziś blisko 40% Polaków.

W zwiększeniu dochodów ma pomóc Śnieżce koncern DuPont, współpracę z którym firma przedłużyła niedawno o kolejne 5 lat.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna