W roku 2012 szwajcarskiej firmie Sika udało się poszerzyć swoje wpływy na światowym rynku, co oczywiście przełożyło się na dobre wyniki finansowe.
Sprzedaż koncernu wyniosła 4,82 mld franków szwajcarskich, a więc nastąpił wzrost o 5,8% w stosunku do roku poprzedniego. Jest to zasługa coraz wyraźniejszej obecności na rynku globalnym, co pozwoliło firmie zrównoważyć skutki wciąż niezbyt korzystnej sytuacji finansowej w Europie. W krajach rozwijających się sprzedaż produktów Sika zwiększyła się o prawie 11%.
W lokalnych walutach zanotowano wzrost 5,3%. Jeśli chodzi o regiony, sprzedaż wzrosła najbardziej (o 17%) w Ameryce Łacińskiej, gdzie firma ulokowała w ostatnim czasie sporo inwestycji. W Ameryce Północnej wzrost wyniósł 9%, w rejonie Azji i Pacyfiku – 6,8%, zaś na obszarze Indie – Bliski Wschód – Afryka – 7,7%. Straty przyniósł rynek europejski, co spowodowane jest utrzymującym się kryzysem euro oraz problemem zadłużenia.
Źródło: pcimag.com