REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Rolls-Royce z lakierem z diamentów

Coś takiego mógł wyprodukować tylko Rolls-Royce. Na tegorocznej wystawie Geneva Motor Show producent luksusowych aut zaprezentował model z… pierwszym na świecie lakierem z diamentów.

Rolls-Royce lakier diamenty

Fot. arch. Rolls-Royce

Ghost Elegance to z pewnością pierwszy tego typu samochód na świecie. Jego lakier wyprodukowany został z 1000 pokruszonych, pozyskanych zgodnie z zasadami etyki diamentów. Nazwany „Diamond Stardust” (Diamentowy Gwiezdny Pył), jest najbardziej luksusowym i lśniącym wykończeniem, jakie kiedykolwiek zastosowano na samochodzie. Co za tym idzie… również najdroższym.

Lakier z diamentów – jak się to robi?

Nikt tego nigdy wcześniej nie próbował… Nic dziwnego, że zadanie pochłonęło dwa miesiące intensywnych prac. Prowadził je trzyosobowy zespół Goodwood Technical Laboratory w składzie Paolo Travaglia, Rawdon Evernden oraz Joseph Piotrowski.

Technolodzy badali pod mikroskopem rozmiary diamentów oraz analizowali transmisję i odbicie światła, aby uzyskać pożądany efekt estetyczny. Wyzwaniem było również równomierne rozprowadzenie kryształów diamentu w lakierze oraz uzyskanie gładkiego wykończenia, tak, by diamenty nie były wyczuwalne na dotyk.

Rolls-Royce lakier diamenty

W skład lakieru włączony został drobny diamentowy proszek. Fot. arch. Rolls-Royce

Otrzymano więc bardzo drobny diamentowy proszek, który został wmieszany do lakieru. Ponadto diamenty wymagały dodatkowej warstwy zabezpieczającej je podczas ręcznego polerowania, dlatego zastosowano nietypowy proces lakierowania, z jednym etapem więcej niż standardowo. Przez to wszystko ręczna aplikacja farby wydłużyła się o dwa dni, plus jeszcze jeden dzień na wykańczanie. Długi i pracochłonny proces!

Najdroższy lakier świata

Ostatnie szlify wykończeniowe to dzieło profesjonalnego lakiernika Marka Courta, który posługiwał się pędzlem z włosia wiewiórki. Ghost Elegance posiada m.in. malowane ręcznie felgi oraz akcenty w odcieniu Mugello Red.

Diamentowe auto powstało na zamówienie prywatnego kolekcjonera, nie podano więc jego ceny. Magazyn „Car Magazine” sugeruje jednak, opierając się na informacjach ze swoich źródeł, że koszt samego lakieru wyniósł ok. 300 000 $. Biorąc więc pod uwagę, że cena standardowego modelu Ghost kosztuje przynajmniej 300 000 $, cały samochód mógł kosztować kolekcjonera ok. 600 000 $. Czyli prawie 2,5 mln złotych.

Źródło: Rolls-Royce, paintsquare.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA