Systemy Transocean Coatings zdobyły ważny certyfikat, przyznawany przez holenderską organizację COT. Potwierdzono, że są one zgodne ze standardem IMO MSC.288(87) – Performance Standard for Protective Coatings for Cargo Oil Tanks.
Certyfikat IMO MSC.288(87) jest przyznawany systemom o trwałości co najmniej 15 lat, przeznaczonym do zabezpieczenia zbiorników na olej o nośności ponad 5000 DWT. Aby go uzyskać, system powłok musi wypaść bez zarzutu w dwóch testach, symulujących rzeczywiste warunki w zbiorniku. Pierwszy test polega na zamknięciu w gazoszczelnej kabinie wypełnionej mieszanką gazów przypominającą tę wypełniającą cysternę z ropą naftową. Drugi natomiast to sześć miesięcy zanurzenia w mieszaninie chemikaliów zbliżonej składem do tzw. kwaśnej ropy naftowej.
Testy te z pozytywnym wynikiem przeszły systemy Transpoxy Masterbond BT oraz Transpoxy Novacure od Transocean Coatings. Drugi z nich to stosunkowo nowy produkt, pierwszy natomiast jest na rynku od dawna i zyskał już także inne ważne certyfikaty, m.in. standard Shella czy standard IMO-PSPC dla zbiorników wodnych. Certyfikaty COT potwierdzają więc, że może być on z powodzeniem stosowany zarówno w zbiornikach na wodę, jak i na oleje.
Źródło: Transocean Coatings