a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweNowy system podpowie, kiedy odmalować samolot

Nowy system podpowie, kiedy odmalować samolot

Powstał nowy cyfrowy system, który umożliwia liniom lotniczym i operatorom optymalizację harmonogramów konserwacji całych ich flot. Jest on dziełem jednego z producentów farb lotniczych.

Fot. arch. AkzoNobel

System Aerofleet Coatings Management od AkzoNobel wykorzystuje date zgromadzone w ciągu kilku lat, by pomóc ustalić moment, kiedy samolot rzeczywiście potrzebuje odmalowania – nie zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem. W ten sposób operatorzy mogą nie tylko zaoszczędzić, ale i działać w sposób bardziej przyjazny środowisku.

Szybka i dokładna inspekcja przy pomocy drona

Obecnie samoloty są wyłączane z użytku i poddawane odmalowaniu regularnie co sześć lub siedem lat, bez pewności, czy rzeczywiście potrzebują odświeżenia. Jak mówi Patrick Bourguignon, dyrektor oddziału Automotive and Specialty Coatings AkzoNobel:

Samoloty są często odmalowywane w momencie, kiedy farba ma jeszcze przed sobą pewien czas życia. Nasza nowa usługa pozwoli ograniczyć koszty, zwiększając równocześnie dostępność samolotu nawet o rok dłużej.

System Aerofleet zbiera dane zarówno z inspekcji manualnych, jak i przy pomocy drona. Dron wykonuje nawet do 1000 wysokiej jakości fotografii, które są następnie analizowane przez wbudowane oprogramowanie pod kątem ewentualnych uszkodzeń lub otarć. Przeprowadzona w ten sposób inspekcja jest szybsza, bardziej obiektywna i dokładna.

Dane z inspekcji i informacje o lotach

Zebrane w ramach inspekcji dane są gromadzone i analizowane. Dla każdego samolotu brane są pod uwagę także rodzaj użytej powłoki oraz informacje związane z lotami (np. warunki pogodowe), które wpłynąć mogą na trwałość farby. Dzięki temu wszystkiemu samolot jest poddawany konserwacji i zatrzymywany dłużej na lądzie tylko wtedy, gdy naprawdę tego potrzebuje.

Źródło: AkzoNobel