AkzoNobel wprowadza nową technologię aplikacji lakierów samochodowych UV. Pomoże ona warsztatom zmniejszyć zużycie energii, a tym samym koszty.
Technologia Autoclear UV, dostępna dla marek Sikkens i Lesonal, skraca czas schnięcia do zaledwie 12 minut i nie wymaga wypalania. Zwiększa to produktywność i ogranicza ilość zużytej energii w porównaniu ze standardowymi technikami.
Nowe rozwiązanie spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród klientów. Mark van der Lingen, dyrektor generalny i współwłaściciel holenderskiej firmy ACM Fleetforce, stwierdził, że powłoka bardzo szybko schnie, a wykończenie pięknie się prezentuje. Ponadto technologia już przyniosła zauważalne oszczędności.
Simon Parker, dyrektor zarządzający AkzoNobel Vehicle Refinishes, podkreślił, że Autoclear UV wpisuje się również w strategię Planet Possible koncernu, której celem jest uzyskanie maksymalnych korzyści przy użyciu jak najmniejszej ilości środków.
Nowa technologia może być stosowana także dla samochodów hybrydowych i elektrycznych, które mogą zostać uszkodzone wskutek wypalania. Promieniowanie UV w przeciwieństwie do temperatury nie zaszkodzi również najnowszym materiałom kompozytowym stosowanym na samochodach.
Źródło: AkzoNobel