Amerykański producent innowacyjnych urządzeń służących m.in. do pomiaru grubości warstw powłok zmienił właściciela. Stanie się częścią międzynarodowej grupy z siedzibą w Niemczech.
Grupa Altana ogłosiła przejęcie Imaginant – amerykańskiej firmy opracowującej i wytwarzającej narzędzia do testowania i pomiarów z wykorzystaniem ultradźwięków. Poprzez ten zakup Altana znacząco rozszerzyła swój oddział BYK oraz wkroczyła do dynamicznie rozwijającej się branży półprzewodników. Przejęta firma z siedzibą w stanie Nowy Jork stanie się częścią BYK-Gardner.
Jeszcze łatwiejsze procesy produkcyjne
Urządzenia produkowane przez Imaginant są wykorzystywane do kontroli jakości w wielu zastosowaniach przemysłowych – przykładowo do określania grubości wielowarstwowych powłok samochodowych (lub innych) metodą nieniszczącą. W branży półprzewodników służą do wykrywania rozwarstwień, pęknięć i luk w elementach elektronicznych. Jak komentuje dr Tammo Boinowitz, członek zarządu Altana AG oraz prezes oddziału BYK:
Ekspercka wiedza technologiczna Imaginant w zakresie opracowywania i wytwarzania wysokiej częstotliwości ultradźwiękowych sprzętów pomiarowych jest komplementarna z pozycją BYK-Gardner jako specjalisty w obszarze innowacyjnych i zaawansowanych narzędzi do testowania koloru, połysku i właściwości fizycznych. Integrując technologie pomiaru Imaginant z naszym oprogramowaniem i usługami, zamierzamy jeszcze bardziej ułatwić procesy produkcyjne naszych klientów i przyspieszyć digitalizację branży.
Imaginant jest na rynku od roku 1986 i dostarcza swoje produkty klientom na wszystkich kontynentach. Zatrudnia w sumie 34 pracowników. W ramach przejęcia w ręce BYK przejdzie również fabryka Imaginant w Rochester w stanie Nowy Jork. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
Technologia PELT® dla systemów wielowarstwowych
Jedną z technologii oferowanych przez Imaginant są mierniki grubości powłoki PELT®. Ta innowacyjna rodzina produktów umożliwia wykrywanie i pomiar grubość każdej z warstw w wielowarstwowym systemie powłokowym. W przypadku powłok samochodowych pozwala to ustalić, czy grubości powłoki elektroforetycznej, podkładku, warstwy bazowej i lakieru nawierzchniowego są zgodne ze specyfikacją. Ponadto ta oparta na ultradźwiękach technologia może być wykorzystana nie tylko na podłożach metalicznych, ale również innych – na przykład z włókna węglowego, tworzyw sztucznych, szkła, drewna czy kompozytu.
Źródło: Altana