Tylko co dziesiąty pracownik w branży budowlanej w USA to kobieta. By podkreślić rolę kobiet w branży farb i powłok jeden z amerykańskich producentów ogłosił w tegoroczny Dzień Kobiet rozpoczęcie programu „Women in Paint”.
Poprzez program „Women in Paint” firma Behr Paint Company chce pokazać, jak ważna jest obecność kobiet w branży farb. W ramach programu doceniane są ich osiągnięcia oraz planowane są inicjatywy, które mają zainspirować do realizowania swoich ambicji zawodowych kolejne pokolenia dziewczynek.
Tylko 10% pracowników w budownictwie
Program realizowany jest we współpracy z amerykańskim Stowarzyszeniem Wykonawców Malarskich (PCA – ang. Painting Contractors Association). Jak mówi Jodi Allen, globalna dyrektorka ds. marketingu w Behr Paint Company:
W Stanach Zjednoczonych kobiety stanowią zaledwie 10% pracowników w budownictwie. Stopniowo się to jednak zmienia, a to za sprawą programów szkoleniowych oraz inicjatyw na rzecz różnorodności i inkluzywności, zachęcających kobiety do wyboru tej ścieżki zawodowej. Współpracując z PCA i prezentując historie profesjonalnych wykonawczyń malarskich mamy nadzieję zapoczątkować dyskusję o coraz silniejszej obecności kobiet w branży.
Nigel Costolloe, dyrektor wykonawczy PCA, dodaje, że kobiety są w branży farb „niedocenionymi bohaterkami, tymi, które wprawiają w ruch i wstrząsają, działają i kierują”. By to podkreślić, Behr i PCA zrealizowali odcinek dokumentalnej serii Business Anatomy, którego bohaterkami stały się cztery profesjonalne wykonawczynie malarskie: Gillian Nielsen (Contemporary Surface Solutions), Gina Koert (Shamrock Painting), Billie Machain (Billie’s Painting Solutions) oraz Veronica Tucci (Billie’s Painting Solutions).
Plany na przyszłość
W przyszłości Behr zamierza wspierać również kobiety w branży farb na różne sposoby. W planach są wydarzenia szkoleniowe, pomocne materiały i nowe możliwości edukacyjne. Więcej na temat projektu przeczytać można na poświęconej mu stronie.
Źródło: Behr