Ceniony artysta Sacha Jafri w ramach zbiórki charytatywnej postanowił ustanowić nowy rekord – namalować największy na świecie obraz na płótnie. W realizacji tego ambitnego zadania pomaga mu firma AkzoNobel.
Gigantyczny obraz to element projektu Humanity Inspired, w ramach którego Jafri zamierza zebrać 30 milionów dolarów na cele charytatywne – na potrzeby służby zdrowia i edukacji. Obraz będzie miał długość 160 metrów, czyli dwa razy tyle, co boisko do piłki nożnej.
Największa taka inicjatywa w historii
Niezwykłe dzieło, zatytułowane The Journey of Humanity (Podróż Ludzkości), powstaje w Dubaju, gdzie artysta przebywa od początku pandemii w związku z kwarantanną. O pomoc poprosił dzieci z całego świata – przysłane przez nie rysunki są przez niego wkomponowywane w ogromne malowidło. Do wykonania obrazu Jafri wykorzystuje farby Dulux od AkzoNobel. Jak mówi artysta:
Moja inicjatywa, Humanity Inspired, ma być katalizatorem społecznych zmian, które dokonają się poprzez serca, umysły i dusze dzieci z całego świata. To trampolina do lepszej przyszłości dla wszystkich ludzi. Moim celem jest łączyć świat oraz połączyć nas na nowo ze sobą i z duszą Ziemi. Cieszę się, że w moim rekordowym projekcie – nazywanym „największą artystyczną, społeczną i filantropijną inicjatywą w historii” – mam wsparcie marki Dulux i AkzoNobel.
Stephanie Kraneveld, globalny dyrektor ds. marketingu i komunikacji w AkzoNobel, dodaje, że projekt Jafriego doskonale wpisuje się w kultywowaną przez koncern ideę inspirowania społeczności poprzez kolor. „Zawsze wierzyliśmy, że farby mają moc odmieniania ludzkiego życia” – komentuje Kraneveld.
60 fragmentów na sprzedaż w charytatywnej aukcji
Sacha Jafri to jeden z najbardziej uwielbianych żyjących malarzy – jego dzieła posiadają m.in. Barack Obama, Bill Gates, George Clooney, Leonardo DiCaprio i Madonna. Po ukończeniu rekordowych rozmiarów obraz zostanie podzielony na 60 oprawionych, ponumerowanych i podpisanych fragmentów, które wystawione zostaną na sprzedaż w aukcji charytatywnej. Cały projekt wspierają m.in. UNICEF i UNESCO.
Źródło: AkzoNobel