Kolor w branży samochodowej coraz bardziej się liczy. To już nie tylko efektowny dodatek do wymarzonego auta, ale i jedno z najważniejszych kryteriów branych pod uwagę przy zakupie.
Kolor ważniejszy niż marka
Zgodnie z sondażem przeprowadzonym przez firmę Yankelovich & Partners aż 40% klientów salonów samochodowych byłoby gotowych zmienić markę, gdyby mieli do dyspozycji bardziej odpowiadający im kolor. To bardzo ważna i zaskakująca informacja – co trzecia osoba kupująca auto uważa, że jego kolor jest ważniejszy niż marka!
Raport VuMa jest tego potwierdzeniem. 70% pytanych odpowiedziało, że wygląd i styl (kolor, efekty specjalne) są dla nich ważne lub bardzo ważne przy wyborze samochodu. Tylko dla 7% osób nie mają one żadnego znaczenia.
Oryginalnie i indywidualnie
Nic więc dziwnego, że producenci aut dwoją się i troją, aby przykuć uwagę klientów niebanalnymi odcieniami i efektami specjalnymi. Wszystko, by tylko nadać pojazdowi bardziej indywidualny, oryginalny charakter. Samochód ma być w dzisiejszych czasach przedłużeniem osobowości, wyrazem naszego skomplikowanego „ja”, naszego stylu życia i temperamentu.
Przykładem takiego podejścia z nieco innej branży jest projekt Absolut Unique. Znany producent wódki wprowadził na rynek 4 miliony niepowtarzalnych butelek, w odmiennych kolorach i z różnymi wzorami. Dzięki temu każdy może wybrać dokładnie taki produkt, jaki odpowiada jego osobowości.
Przełożenie tego pomysłu na masową produkcję aut byłoby może zbyt kłopotliwe i kosztowne, ale dzięki szerokiej gamie farb i lakierów nowej generacji można w lakierniach wyczarować prawdziwe cuda.
Axalta gotowa na rewolucję
Czas więc na szaleństwo kolorów na światowych drogach! Niestandardowe łączenie pigmentów, kolory opalizujące i inne efekty specjalne – oto, co będzie na topie. Również Axalta Coating Systems ze swoją marką Cromax nie zamierza zostać w tyle. Na bieżąco obserwuje potrzeby konsumentów i trendy rynkowe, aby móc szybko reagować. Szykuje się prawdziwa kolorowa rewolucja…
Źródło: Cromax