a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweKolor i efekt – BASF o przyszłości lakierów samochodowych

Kolor i efekt – BASF o przyszłości lakierów samochodowych

Indywidualizm i chęć wyróżnienia się, ale nie w krzykliwy i nachalny sposób – takie tendencje będą królować wśród klientów kupujących auta w nadchodzącym sezonie. A przynajmniej tak twierdzą specjaliści BASF.

BASF

Florina Trost i Mark Gutjahr, projektanci Design BASF Europe. Fot. arch. BASF

Jak co roku, oddział BASF Coatings ogłosił najnowsze trendy w branży lakierów samochodowych i przygotował nawiązującą do nich kolekcję kolorystyczną. Tegoroczna nosi nazwę „Under the Radar”, co sugeruje, że trendowy radar wykrył kilka ciekawych nowinek. Nowe kolory, nowe efekty specjalne – wszystko po to, aby wreszcie wyróżnić się z czarno-biało-srebrnego tłumu.

Indywidualizm, ale z klasą

Zespół projektantów BASF na czele z Markiem Gutjahrem dostrzegł socjologiczną zmianę – przejście od ekstrawagancji i luksusu do świadomego, rozsądnego wyboru wysokiej jakości produktów. Dla rynku samochodowego oznacza to tyle, że na topie nie będą szokujące, przykuwające uwagę pomysły, ale „efekt wow” który przychodzi dopiero przy drugim, dokładniejszym spojrzeniu. To zaś osiągnąć można dzięki powłokom z efektami specjalnymi, takim jak lakier z kolekcji BASF, który dzięki drobinom szkła pod wpływem światła nabiera efektownego połysku.

Dzięki tego typu efektom klasyczne kolory jak niebieski czy srebrny nabierają nowego, niebanalnego charakteru. Połyskliwe lakiery podkreślają kształt poszczególnych elementów karoserii i ożywiają większe powierzchnie. Jak tłumaczy Mark Gutjahr, przez długie lata mieliśmy do wyboru tylko trzy opcje: lakier jednolity, metaliczny lub perłowy. Obecnie, kiedy technologia poszła do przodu i dostępna jest cała gama efektów, zmęczeni monotonią klienci na pewno zaczną eksperymentować. Przynajmniej przez kilka lat, dopóki nie wyczerpiemy możliwości palety efektów specjalnych.

Nowe trendy w branży lakierów samochodowych – czerwień, fiolet, turkus. Fot. arch. BASF

A jeśli chodzi o sam kolor…

…na scenę wkroczą bogate i intensywne odcienie, takie jak czerwony. Już teraz jest go sporo na światowych drogach, a będzie na pewno coraz więcej. Z czasem na fali popularności czerwieni częstym wyborem mogą stać się też mocne fiolety. Kolor zielony, któremu BASF przepowiadał duży sukces już w zeszłym roku i dwa lata temu, będzie również jednym z częściej wybieranych, zwłaszcza w intrygujących odcieniach takich jak intensywny turkus czy zieleń mchu.

Jedno jest pewne – kolor i efekt w przemyśle samochodowym liczy się coraz bardziej.

Źródło: BASF