REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Farby na Facebooka!

„O farbach? Ale jak to? Codziennie piszesz o innym kolorze?” – do takich reakcji przywykł każdy, kto w towarzyskich rozmowach zdradza, że zawodowo pisze o farbach. Zna to zarówno Vanessa Bauersachs, publicystka „European Coatings Journal”, jak i redaktorka portalu Rynekfarb.pl. Co te reakcje mówią o dzisiejszej branży farb?

farby Facebook media społecznościowe

Fot. geralt / pixabay.com

Vanessa Bauersachs zwraca uwagę na problem w swoim najnowszym felietonie na łamach portalu European Coatings. Jak opowiada publicystka:

Na wiadomość, że jestem dziennikarką, ludzie reagują na ogół pozytywnie. Kiedy jednak wspomnę, że piszę dla European Coatings Journal, włącza się konsternacja: „Farby i powłoki? W każdym numerze opisujesz inny odcień?”.

Słowa te sprawiły dużo radości autorce tego tekstu, która też wiele razy spotkała się z podobnymi reakcjami. Tak naprawdę jednak to zjawisko smutne, pokazuje bowiem, jak mało ludzie wiedzą o dzisiejszym przemyśle farb. Ogromną i różnorodną grupę produktów, jaką są farby, sprowadzają do farb dekoracyjnych i nie widzą w niej nic na tyle interesującego, aby można było regularnie o niej pisać.

Jak więc poprawić wizerunek branży na zewnątrz? Sprawić, aby niezwiązane z nią osoby uświadomiły sobie, jak obszerną dziedzinę wiedzy stanowią te bagatelizowane „farby i powłoki”?

Zainwestuj w Facebooka!

Biorąc pod uwagę, jak mało mamy obecnie wykwalifikowanej siły roboczej w przemyśle farbiarskim, zwiększenie świadomości na temat farb to dziś priorytet! Ścieżka, jaką proponuje Vanessa Bauersachs, to media społecznościowe. Towarzyszą nam już każdego dnia, a młodsze pokolenie nie wyobraża sobie bez nich życia. Jest to więc platforma, za pomocą której dotrzeć można do tysięcy ludzi.

Faktem jest jednak, że wiele firm, także oferujących produkty z sektora zrób-to-sam, zaniedbuje ten sposób kontaktu z klientem – widać to również na gruncie polskim. W wielu przypadkach strona, owszem, jest, ale wieje na niej pustką, a ostatnie zakurzone posty pochodzą sprzed dwóch lat.

Problem polega na tym, że działalność w mediach społecznościowych jest czasochłonna i z reguły wymaga zatrudnienia dodatkowej osoby lub agencji, która będzie się nią zajmowała. A to już, zdaniem wielu wytwórców, nie jest opłacalne.

Internet, dni otwarte, szkoły

Druga ważna droga, którą poszła już część producentów, także polskich, to strony internetowe – jako platforma z artykułami, filmami wideo, wskazówkami i trendami. Oraz, oczywiście, prezentująca przy okazji w atrakcyjny sposób produkty firmy.

Przede wszystkim jednak – media społecznościowe, na które zwraca uwagę również związek niemieckiego przemysłu lakierów i farb drukarskich (VdL). Zwiększenie obecności producentów farb w tym medium to jeden z celów związku do zrealizowania do 2020 roku. Inne pomysły VdL na poprawienie wizerunku branży i zwiększenie świadomości to dni otwarte w laboratoriach i fabrykach oraz współpraca ze szkołami (i tutaj piękny przykład dał ostatnio Hempel).

Czy w ciągu najbliższych lat uda się poprawić wizerunek branży i wyjaśnić, czym tak naprawdę się zajmuje? Czy mogę liczyć na to, że za kilka lub kilkanaście lat już nikogo nie będzie dziwić wiadomość, czym się zajmuję w pracy? Na pewno nie będzie to proste, ale jest możliwe – wystarczy tylko, by sama branża zrozumiała, jak bardzo potrzebna jest jej promocja.

A my przy okazji przypominamy, że przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych stron o farbach na Facebooku. Mogą być one cennym źródłem inspiracji przy tworzeniu własnego miejsca w sieci:

Źródło: european-coatings.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 2
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA