REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Mniej farb na drogach

Oznakowanie dróg w Polsce jest zbyt skomplikowane, trzeba je uprościć – orzekli specjaliści z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nowe propozycje GDDKiA mają znacznie zmniejszyć wydatki na farby i inne materiały wykorzystywane przy wykonywaniu oznaczeń – oszczędności mają wynieść rocznie ok. 80 mln złotych.

fot. Pontuse (stockfreeimages.com)

Na posiedzeniu sejmowej komisji spraw wewnętrznych, dotyczącym bezpieczeństwa na drogach, pojawiło się kilka obiecujących pomysłów. Jednym z nich jest zwężenie pasa oznaczającego skrajnię drogi. Podczas gdy obecnie pasy te na polskich jezdniach mają szerokość 24 cm, na Zachodzie, choćby w Niemczech, są jedynie 12-centymetrowe i nie wpływa to wcale niekorzystnie na poziom bezpieczeństwa na drodze. Inna podjęta kwestia to podwójna linia ciągła, którą GDDKiA proponuje zastąpić pojedynczą. Stopniowe wprowadzanie tych zmian na już istniejących drogach i dostosowywanie tych obecnie budowanych szybko przyniosłoby duże oszczędności, a ponieważ odświeżanie oznaczeń stałoby się dużo prostsze, można by było robić to częściej.

Na posiedzeniu poruszono też temat oznakowania pionowego. Liczba znaków drogowych w Polsce jest stosunkowo duża; przykładowo w Warszawie na każdy kilometr przypadają średnio 64 znaki. Zdaniem znawców taka ilość wcale nie jest potrzebna, przeciwnie – niekiedy sprzeczne oznaczenia wprowadzają kierowców w błąd. Dlatego też proponuje się między innymi usunięcie napisów wskazujących kierunek (np. nazw miast) namalowanych na jezdniach. W planach są również nowe wzory znaków (co zwiększyłoby czytelność i pozwoliłoby na zmniejszenie ich wielkości), a także zastąpienie ostrzegawczego koloru żółtego białym, stosowanym już w niektórych krajach UE.

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA