REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Farby dekoracyjne w Polsce zanotowały wzrosty

Jak donosi Polski Związek Producentów Farb i Klejów, branża farb ma powody do zadowolenia. Wartość sprzedaży farb dekoracyjnych – stanowiących największy segment rynku – wzrosła r/r o 6,2%, do ponad 2,38 mld PLN w 2020 r. Dynamika ta była wyższa w porównaniu z rokiem 2019, kiedy wynosiła 4,3%.

farby dekoracyjne w Polsce wzrosty 2020

Fot. jtpatriot / pixabay.com

W czasie pierwszego lockdownu Polacy chętnie rozpoczynali remonty. Drugi kw. 2020 mierzony r/r to wzrost aż o 14%. Zwiększył się także wolumen sprzedanych farb liczony w litrach – o 3.4 % w 2020 (-1.6% w 2019). Jednocześnie utrzymuje się trend rosnącej premiumizacji i marżowości farb dekoracyjnych.

Rok 2020 sezonem na remonty

Na wyniki branży farb dekoracyjnych w Polsce w roku 2020 wpłynęły dwa współistniejące czynniki. Po pierwsze – w czasie lockdownu Polacy chętniej decydowali się na remonty mieszkań i domów. Po drugie – decyzja rządu o pozostawieniu otwartych marketów budowalnych umożliwiła dokonanie niezbędnych zakupów. I to właśnie produkty DIY (z ang. do-it-yourself) sprzedawały się najlepiej. Jak komentuje Bartłomiej Ślązak, Dyrektor Zarządzający PZPFiK:

Wyzwaniem dla farb dekoracyjnych może okazać się rok 2021 oraz kolejne lata. Spodziewamy się korekty. W zeszłym roku zamknięcie w domach przyspieszyło decyzje o remontach, w tym roku raczej już tak nie będzie. Zatem być może wolumen spadnie, ale sądzę, że utrzyma się trend premiumizacji, czyli kupowania produktów z wyżej półki. Ilościowo więc możemy się spodziewać spadku, ale wartościowo – wzrostu.

PZPFiK wskazuje także, że pomimo zawirowań na całym rynku pandemia w stosunkowo niewielkim stopniu odbiła się na budownictwie. Problemy odnotowały natomiast sektory farb dla przemysłu czy automotive.

Dane o rynku

Powyższe dane, zaprezentowane przez Polski Związek Producentów Farb i Klejów, pochodzą z panelu badawczego sell-in prowadzonego przez PZPFiK i GFK Polonia. Dla porównania Związek zaprezentował również wartość sprzedaży farb dekoracyjnych w Polsce w latach 2014–2020:

Polski Związek Producentów Farb i Klejów farby dekoracyjne w Polsce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Źródło: PZPFiK

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA