Podczas gdy wielu producentów z branży farb i chemicznej zanotowało w minionym roku straty, Clariant chwali się dobrymi wynikami. Firma zanotowała wzrost sprzedaży we wszystkich, bez wyjątku, oddziałach.

Fot. Reisefreiheit_eu / pixabay.com
Przychody ze sprzedaży firmy Clariant za cały rok 2017 wyniosły 5,53 mld € i wzrosły o 9% w lokalnej walucie. EBITDA przed operacjami nadzwyczajnymi wzrósł zaś we frankach szwajcarskich o 10%.
Wyraźny wzrost sprzedaży zanotowano zwłaszcza w Azji oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Azji przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 12%, bardzo dobre wyniki uzyskano przede wszystkim w Chinach, Azji Południowo-Wschodniej oraz w Japonii. Jeszcze lepiej wyglądała sytuacja na Bliskim Wschodzie i w Afryce – wzrost sprzedaży wyniósł tu aż 15%. W Europie zanotowano wzrost 7%, a w Ameryce Północnej – 11%, głównie dzięki przejęciom. Największa stagnacja dotknęła Amerykę Południową, ale w drugiej połowie roku zaobserwowano lekką poprawę.
Wzrosty sprzedaży zanotowano dla wszystkich bez wyjątku oddziałów firmy. Największy, bo aż 14-procentowy – w oddziale Natural Resources. Natomiast w oddziale Plastics & Coatings, bezpośrednio związanym z branżą farb, sprzedaż wzrosła o 5%. Zgodnie z prognozami ekspertów firmy w roku 2018 dobra passa na rozwiniętych rynkach będzie trwać, a sytuacja w Ameryce Południowej również ulegnie poprawie.
Źródło: Clariant