Firma Clariant ogłosiła swoje wyniki finansowe za rok 2013. Choć w lokalnych walutach zanotowano 4-procentowy wzrost sprzedaży, niekorzystne efekty walutowe spowodowały, że w przeliczeniu na franki szwajcarskie sprzedaż wzrosła jedynie o 1%.
Sprzedaż koncernu Clariant w 2013 roku wyniosła 6,076 mld franków szwajcarskich, podczas gdy w 2012 ukształtowała się na poziomie 6,038 mld. Oznacza to wzrost o 1%.
Wbrew pesymistycznym przewidywaniom z zeszłego roku wyniki finansowe osiągnięte przez Clariant w Europie nie były tak złe – zanotowano 2% wzrostu. Przyczyniły się do tego zwłaszcza duże zapotrzebowanie na chemikalia i pigmenty w Europie Wschodniej, stabilna sytuacja w Niemczech oraz lekkie dźwignięcie z kryzysu krajów zachodnich. Również Ameryka Północna trzyma się nieźle – w 2013 osiągnięto tam 6-procentowy wzrost sprzedaży. Najwięcej zysków przyniosła jednak Ameryka Łacińska, gdzie w lokalnych walutach osiągnięto sprzedaż aż o 16% wyższą niż rok wcześniej.
Wszystkie oddziały koncernu z wyjątkiem Katalizy i Energii zanotowały wzrost sprzedaży. Sektory powłok i pigmentów koncernu należały natomiast w 2013 roku do najsilniejszych i przynoszących największe zyski.
Jak mówi prezes koncernu, Hariolf Kottmann, w roku 2014 Clariant postawi przede wszystkim na rozwój organiczny. Szczegółowe wyniki na stronie firmy Clariant.
Źródło: Clariant