REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Clariant – wyniki za rok 2012

Firma Clariant, specjalizująca się między innymi w produkcji pigmentów i dodatków do farb, ogłosiła swe wyniki finansowe za rok 2012. Sprzedaż koncernu wyniosła 6,038 miliardów franków szwajcarskich. W stosunku do zeszłorocznego wyniku 5,571 mld franków oznacza to 8-procentowy wzrost, który zanotowany został także w walutach lokalnych.

fot. dzięki uprzejmości Clariant

Rozwój organiczny firmy był co prawda niewielki, jednak znaczne korzyści przyniosło przejęcie przez Clariant dużego wytwórcy materiałów budowlanych, Süd-Chemie.

Jeśli chodzi o obszary geograficzne, wyniki sprzedaży były bardzo różnorodne. Kryzys na rynku europejskim spowodował, że w rejonie tym zanotowano 2-procentowy spadek. Ponieważ jednak 2/3 dochodów koncernu Clariant pochodzi spoza Europy, dynamiczny wzrost w innych zakątkach świata (zwłaszcza w regionie Azji i Pacyfiku) pozwolił nadrobić tę stratę.

W samym czwartym kwartale roku 2012 sprzedaż wyniosła 1,509 mld franków szwajcarskich, a więc o 1% więcej niż uzyskane w tym samym okresie roku poprzedniego 1,491 mld franków. Największe korzyści przyniosły segmenty Olejowy i Górniczy oraz Katalizy i Energii, podczas gdy Materiały Funkcjonalne i Pigmenty utrzymały się na poziomie z zeszłego roku. Nieco gorsza była pozycja segmentu Dodatków, co zostało spowodowane osłabieniem przemysłu elektronicznego w ostatnim czasie.

W roku 2013 Clariant liczy na stabilną sytuację i niesłabnący wzrost sprzedaży na rynkach rozwijających się, spodziewając się nadal gorszych wyników na obszarze Europy i Ameryki Północnej.

Źródło: pcimag.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA