AkzoNobel świętuje 85 lat lakierów samochodowych Wanda. Do wspólnej celebracji firma zaprosiła kobietę, która zainspirowała nazwę marki.
Historia marki Wanda rozpoczęła się na początku XX wieku. Młody Brazylijczyk Roque Montesano – ubogi syn włoskich imigrantów, który skończył jedynie szkołę podstawową i wcześnie zaczął pracować jako malarz ścienny, by zarobić na życie – obiecał wówczas swojej żonie, że założy kiedyś własną fabrykę lakierów i nazwie je imieniem ich córki Wandy.
Udało mu się zrealizować marzenie – w roku 1934 powstała marka Wanda. Czterdzieści lat później firma uczyniła kolejny krok i przeszła w ręce światowego lidera rynku, AkzoNobel.
Synonim tradycji i rozwoju technologicznego
Dziś lakiery samochodowe Wanda są dostępne w ponad 40 krajach na pięciu kontynentach i słyną ze swojego dopasowania kolorystycznego, łatwości aplikacji oraz jakości. Dla AkzoNobel naturalnym posunięciem było zaproszenie do wspólnego świętowania 85. urodzin marki kobiety, która stała się dla niej inspiracją – Wandy Montesano Ferrary. Jak mówi Wanda:
Poszłam w ślady ojca i zostałam przedsiębiorcą, dlatego też z wielką dumą patrzę wstecz, na wszystko, co osiągnęła marka Wanda. Z radością świętuję te 85 lat ważnych momentów i wspomnień.
Rakshit Punetha, Global Brand Manager marki Wanda, dodaje, że marka ta jest synonimem tradycji, a równocześnie rozwoju technologicznego, i dlatego stała się częstym wyborem fachowców na całym świecie. Równocześnie podkreśla zaangażowanie AkzoNobel, by dostarczać klientom doskonałej jakości produkty – podobnie jak niegdyś Roque Montesano.
Marka znana również w Polsce
Choć marka powstała w Brazylii, lakiery Wanda są dziś produkowane również w Europie i Azji. Można je kupić między innymi w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Rosji, Indiach, Australii, Chinach czy Nowej Zelandii. Więcej na temat produktów Wanda przeczytać można na polskiej stronie marki.
Źródło: AkzoNobel