REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Tikkurila – wyniki za rok 2016

2016 to nie był dla Tikkurili najlepszy rok. Niekorzystna sytuacja ekonomiczna w Rosji oraz wysokie koszty produkcji sprawiły, że spadła zarówno sprzedaż, jak i zysk operacyjny.

Tikkurila wyniki za rok 2016

Fot. arch. Tikkurila

Oto najważniejsze punkty finansowego raportu Tikkurili za rok 2016:

  • przychody ze sprzedaży zmalały o 2,1% i wyniosły 572 mln € (podczas gdy w roku 2015: 584,1 mln €),
  • zysk operacyjny zmalał o 13,9% i wyniósł 53,1 mln € (w 2015: 61,7 mln €),
  • skorygowany zysk operacyjny zmalał o 8,3% i wyniósł 54 mln € (w 2015: 58,9 mln €).

Choć wyniki sprzedaży były zbliżone do zeszłorocznych, niekorzystne efekty walutowe i wyższe koszty produkcji spowodowały wyraźny spadek zysku operacyjnego. Na osiągnięte rezultaty wpłynęła też niekorzystna sytuacja na rynku rosyjskim. Kryzys już mija, ale nie należy się spodziewać gwałtownej poprawy.

W tym roku zarząd spodziewa są lepszych wyników finansowych. Aby poprawić sytuację firmy, przebudowano jej strukturę, usprawniono tryb pracy i poprawiono zaopatrzenie surowcowe. W tym roku również wprowadzane będą zmiany w funkcjonowaniu koncernu, które mają zwiększyć efektywność jego działania.

Firma jest zadowolona ze swoich kluczowych rynków, Szwecji i Polski, które w roku 2017 mają się szybko rozwijać. Rosnąć, choć nieco wolniej, będzie także gospodarka Finlandii i Rosji. Spodziewane są problemy z surowcami (rosnące ceny, gorszy dostęp do bieli tytanowej), na które jednak Tikkurila jest dobrze przygotowana.

Źródło: Tikkurila

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA