REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Rosnąca konsumpcja farb w rejonie Azji i Pacyfiku

Według badań firmy Kusumgar, Nerlfi & Growney konsumpcja farb i powłok w rejonie Azji i Pacyfiku osiągnie w 2013 roku 16,45 mln ton, co odpowiada sumie 48,3 mld dolarów. Oznacza to, że w ciągu ostatnich 10 lat zużycie farb w tej części świata wzrosło ponad dwukrotnie.

konsumpcja farb Azja i Pacyfik

Fot. Wikimedia Commons

Konsumpcja farb i powłok zwiększyła się w niemal wszystkich krajach Azji i Pacyfiku. Wyjątkiem są Japonia, gdzie zużycie produktów lakierniczych spadło, oraz Korea Południowa, gdzie pozostało ono na tym samym poziomie co w ubiegłym roku. Czołówka państw azjatyckich pod względem objętości zużytej farby wygląda następująco:

1. Chiny – 58%,
2. Indie – 13%,
3. Japonia – 12%.

Jeśli zaś chodzi o wartość kupionych farb drugie miejsce zajmuje wciąż jeszcze Japonia, jednak zdaniem specjalistów Indie wyprzedzą ją na liście w ciągu najbliższych dwóch lat.

Około 50% sprzedanych w 2013 roku farb stanowią powłoki dla architektury (z czego prawie 70% to produkty wodorozcieńczalne). Pozostała połowa to farby przemysłowe – powłoki OEM (35%) i farby o specjalnym przeznaczeniu (15%). Wśród nich aż 71% to wciąż produkty rozpuszczalnikowe, 10% – wodorozcieńczalne, 14% – proszkowe, a pozostałe 5% – powłoki sieciowane radiacyjnie i inne technologie wykorzystujące 100% części stałych.

Wielka piątka producentów farb na rynku azjatyckim to Nippon Paint, AkzoNobel, Kansai Paint, PPG oraz Asian Paints. Zgodnie z prognozami specjalistów wartość sprzedanych przez nich farb w roku 2013 wyniesie 28% całej sprzedaży produktów lakierniczych w tej części świata.

Powyższe dane to część raportu Global Paint & Coatings, 2013-2018, który ma zostać opublikowany wkrótce. Więcej informacji na jego temat uzyskać można pisząc na adres e-mailowy nerlfikng@cs.com.

Źródło: pcimag.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA