REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

AUROOM – nowa platforma BASF do wyboru koloru

BASF Coatings wprowadza AUROOM – cyfrową platformę, które umożliwia projektantom OEM wizualizację różnych kolorów lakierów na konkretnym modelu samochodu. Wizualizacja uwzględnia wszystkie parametry, które wpływają na nasze postrzeganie koloru, dzięki czemu platforma uniezależnia projektantów od fizycznych próbek lakierów.

AUROOM BASF

Fot. arch. BASF

W ramach platformy AUROOM cyfrowe kolory z bazy BASF można zastosować na różnych modelach aut, dzięki czemu projektant może szybko ocenić jak dany odcień będzie się prezentował na konkretnym modelu, biorąc pod uwagę wszystkie efekty i kąty patrzenia. Przyspiesza to cały proces projektowania, bo projektanci nie muszę czekać na wysyłkę fizycznych próbek lakierów. Jak tłumaczy Mark Gutjahr, szef działu Automotive Color Design EMEA w oddziale BASF Coatings:

Dzisiejsze kolory lakierów samochodowych są bardzo złożone, a na nasze ich postrzeganie wpływa między innymi tekstura, kąt patrzenia i powierzchnia. Aby pokazać wpływ tych parametrów na obraz 3D, udostępniliśmy uwzględniające je cyfrowe wersje odcieni, dzięki którym projektanci będą mogli ocenić, jak dane kolory prezentują się na konkretnym modelu.

Współpracując z niemal wszystkimi wytwórcami samochodów na rynku, BASF ma w swojej ofercie w Europie ponad 600 kolorów lakierów, a do tego dochodzą wciąż nowe. Kolory te są skanowane przy pomocy kamery, a ogromna ilość uzyskanych danych przetwarzana jest przy pomocy złożonego modelu matematycznego. Efekt? Możliwość bardzo wiarygodnego odtworzenia odcienia na projekcie w formie modelu 3D zapewnionego przez platformę lub modelu CAD.

Jak dodaje Krzysztof Patryk Stolarzewicz, szef działu Global Strategic Marketing w oddziale BASF Coatings, digitalizacja jest dziś bardzo ważna, zwłaszcza w branży samochodowej. Dzięki cyfrowej platformie AUROOM proces wyboru koloru stanie się prostszy, szybszy i dużo bardziej efektywny.

Źródło: BASF

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA