BASF po raz kolejny zapowiada, jakie odcienie będą rządzić w najbliższym czasie w branży samochodowej. W nowym zestawie trendów zatytułowanym „RAW” specjaliści działu BASF Coatings inspirują się zjawiskami społecznymi i przekładają je na język kolorów.
Nowy trendbook „RAW” na sezon 2015-2016 pokazuje, jak w branży lakierów samochodowych uwzględnić można coraz większy nacisk na wyrazisty charakter i oryginalność. Pomagają w tym z pewnością nietypowe tekstury, którym towarzyszą niekiedy wrażenia dotykowe (szorstkie, matowe wykończenia).
Świat cyfrowy w odcieniach niebieskiego
Eksperci podkreślają, jak dużą rolę – nawet w kolorystyce – grają dziś technologie cyfrowe. Wkrótce mogą one diametralnie odmienić nasze życie, a Internet przedmiotów umożliwi nam wejście w bezpośredni dialog z naszym otoczeniem. W takich warunkach kolory nabierają nowego znaczenia.
Zdaniem specjalistów w tej cyfrowej rzeczywistości najlepiej odnajdzie się kolor niebieski, mimo że obecnie liczba aut w tym odcieniu spada. Popularne będą zarówno jasne, błękitne tony, jak i zupełnie ciemne, aż po intensywnie granatowy. Poza tym do głosu dojdą mocne, ciepłe barwy – intensywna czerwień, jaskrawy pomarańczowy, słoneczny żółty.
Kolor, efekt, dotyk
Nie należy zapominać o efektach specjalnych, które też będą w najbliższym czasie mile widziane. Ich sekret to drobiny szkła, które odbijają światło w niezwykły sposób. Wyglądają dobrze nawet na eleganckich samochodach, przykuwają bowiem uwagę, ale nie są pretensjonalne. BASF proponuje przede wszystkim lakier XSpark, który został już doceniony przez specjalistów – zdobył między innymi nagrodę Red Dot Award oraz Materialica Design + Technology Silver Award.
Aby uwzględnić tym razem wszystkie zmysły, nie tylko wzrok, BASF po raz pierwszy dołącza do swojej księgi trendów również próbki swoich materiałów, wybrane przez zespół designfabrik. W połączeniu z odpowiednim kolorem i efektem pozwalają one stworzyć naprawdę nowoczesny wizerunek samochodu.
Źródło: BASF