Producenci pigmentów metalicznych nie mają powodów do narzekań. Zapotrzebowanie na ten rodzaj pigmentów rośnie, zwłaszcza w Azji ze względu na ogromną produkcję samochodów.
Azja to nadzieja na najbliższą przyszłość dla producentów pigmentów metalicznych. Chiny dominują pod względem produkcji samochodów, każdego roku z tamtejszych fabryk wychodzą tysiące nowych aut, a moda na efekty specjalne w branży samochodowej trwa.
Nic więc dziwnego, że producenci widzą świat w różowych barwach. Jörg Krames z firmy ECKART stwierdził, że firma w roku 2014 przewiduje wzrost sprzedaży pigmentów metalicznych. Również Sun Chemical spodziewa się tendencji zwyżkowych, dlatego też, jak zdradza Aaron Hollman, zamierza w najbliższym czasie mocno rozwinąć przejętą od Benda-Lutz linię pigmentów metalicznych do farb ciekłych i proszkowych.
Co będzie sterować rynkiem?
Dla rozwoju rynku nie bez znaczenia będzie rzecz jasna ekologia. Klienci spodziewają się produktów dobrych jakościowo, funkcjonalnych, ale równocześnie przyjaznych środowisku. Sun Chemical w swojej ofercie posiada szeroki wybór wolnych od LZO dyspersji aluminiowych do farb wodorozcieńczalnych. ECKART bierze również pod uwagę jeszcze surowsze przepisy – te dotyczące stosowana APE (alkilofenoli oksyetylenowanych) oraz niklu. Jak zaadaptuje je Azja?
Inny ważny czynnik to ceny surowców. Producenci spodziewają się, że w ciągu kilku najbliższych lat utrzymają się one na obecnym wysokim poziomie (choć są również świadomi zmienności światowej ekonomii). Drożeją zresztą nie tylko surowce, ale i energia elektryczna i siła robocza. By sobie w tej sytuacji poradzić bez podnoszenia cen pigmentów, trzeba stale zwiększać efektywność.
Gdzie zużywa się najwięcej?
Największe zapotrzebowanie na pigmenty metaliczne notuje się obecnie w przemyśle samochodowym (lakiery renowacyjne, powłoki na części samochodowe) oraz ogólnie w branży przemysłowej. W krajach rozwijających się dochodzi również popyt ze strony budownictwa i elektroniki.
Źródło: coatingsworld.com
Oceń artykuł:
![]() ![]() 50% 50% Ocen: 0 ![]() |
Napisz do redakcji
Podziel się
![]() Poleć znajomemu
|