Koncern AkzoNobel opracował nową technologię dla branży motoryzacyjnej. Pozwala ona ukryć sensory radarów pod dekoracyjnymi elementami metalicznymi, takimi jak emblematy.
Nowa, transparentna dla radarów powłoka, opracowywana we współpracy z klientami, sprawia, że wytwórcy pojazdów nie muszą się już obawiać zaburzeń przekazywania sygnału przez systemy bezpieczeństwa.
To, czego nie widać
Patrick Bourguignon, dyrektor oddziału Automotive and Specialty Coatings AkzoNobel, zwraca uwagę, że w związku z rozwojem technologii wymagania stawiane samochodom bezustannie się zmieniają. Oznacza to też nowe wyzwania dla producentów. Jeden z takich problemów właśnie udało się rozwiązać. O tym, jak opracowywana była nowa technologia, Bourguignon opowiada:
To by był zaawansowany technologicznie proces, oparty na ścisłej współpracy z klientami, aby ustalić powiązania między właściwościami powłoki a transmisją radarów. Na powierzchni tworzy ona atrakcyjne, lustrzane wykończenie. Czego jednak nie widać – to opracowana przez nas przełomowa technologia pozwalająca na lepszą i bardziej spójną transmisję sygnałów, która pomaga ludziom jeździć bezpieczniej.
Dodaje, że jeden z dużych producentów samochodów już uczynił AkzoNobel swoim dostawcą emblematów, zainteresowanie technologią wyrazili też inni. Firma zamierza nadal współpracować z klientami i partnerami przy opracowywaniu przyszłościowych rozwiązań.
Produkty dla motoryzacji i lotnictwa
Produkty opracowane przez AkzoNobel w ramach działu Films, podobnie jak nowa powłoka, są wykorzystywane w branży samochodowej i lotniczej oraz do oznakowań. Są używane z myślą o ochronie, dekoracji i bezpieczeństwie.
Źródło: AkzoNobel